arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

رازینی: امیدوارم برکت شهادت سردار سلیمانی منتفی شدن حضور آمریکایی‌ها در عراق باشد / هنوز انتقام شهید سلیمانی گرفته نشده، اما وضعیت به شکلی درآمده که دوستان ترامپ او را سرزنش می‌کنند که چرا چنین کاری کرده

آیت الله رازینی گفت: هنوز انتقام شهید سلیمانی گرفته نشده، اما شکست استکبار نزدیک است و دشمن راه فراری ندارد. وی ادامه داد: ضمنا شهادت این سردار بزرگ یک هشدار اطلاعاتی به ماست و ما باید بیش از این هوشیار باشیم، چرا که ضربه‌ای که ما به اعتبار آمریکا زدیم، بسیار بزرگ است و آن‌ها همیشه در کمین ما هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله رازینی رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ایران با اشاره به مراوداتی که با سردار سلیمانی داشته است، اظهار کرد: قرآن کریم در باب افرادی مثل سردار سلیمانی این گونه می‌گوید: «این‌ها مردانی هستند که نسبت به پیمانی که با خدا بستند وفا دارند، برخی به فیض شهادت نائل آمدند و برخی نیز منتظر هستند و هرگز از پیمان خود عدول نکردند.»

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز بار‌ها در فرمایش های خود به عنصر شهادت طلبی تاکید می‌کردند و شهادت طلبی را یکی از عوامل پیروزی ملت ما و ملت‌های اسلام در هر جای دیگر می‌دانستند.

رئیس اسبق دیوان عدالت اداری کشور افزود: وقتی ما حاضریم در پی پیمانی که با خداوند بستیم تا آخرین قطره خون پایدار باشیم و هیچ مانع دنیوی مانع ما نمی‌شود، دشمن راه فراری از دست ما ندارد. در واقع وقتی ما بر پیمان خود ایستادگی می‌کنیم و و از جان مایه می‌گذاریم، این ایستادگی ما را به عنصری شکست ناپذیر تبدیل می‌کند.

آیت الله رازینی با اشاره به عناصر شخصیتی مهم سردار شهید سلیمانی از جمله روحیه شهادت طلبی، روحیه معنوی و صفا و فروتنی ایشان، تصریح کرد: ایشان با همه اقتداری که داشتند مهربان بودند و اغراق نیست اگر بگوییم که دومین شخصیت کشور بعد از رهبری بودند.

وی ادامه داد: ایشان در عین حال و به‌رغم فعالیت‌های سیاسی برون مرزی در زمان سیل، زلزله و هنگام وقوع حوادث طبیعی در میان مردم حضور داشتند و مثل انسان عادی برخورد می‌کردند و این روحیه صفت مردان خداست که بسیار زاهد و بی رغبت به دنیا و بسیار نزدیک به مردم هستند.

آیت الله رازینی ساده زیستی و خوی غیراشرافی سردار شهید سلیمانی را الگوی مهمی برای مسئولان نظام دانستند و تاکید کردند: هم حیات مردان بزرگ و هم شهادت آن‌ها موثر و کارساز است و شهادت مردان بزرگ به میزان زیادی برای تداوم راه حق، راه‌گشاست.

وی توضیح داد: مثال روشن این امر، شهادت امام حسین (ع) است که در شرایطی که اسلام در معرض نابودی قرار گرفته بود و دین خدا از سمت یزید در خطر بود، این شهادت راهگشای دین شد. در واقع یزید نه تنها دین را از بین می‌برد، بلکه خود را جانشین پیغمبر(ص) معرفی می‌کرد و در این شرایط موج شهادت امام حسین(ع) بود که نه تنها یزید، بلکه کل بنی‌امیه را نابود کرد و این سلسله تا پایان عمر خود در تنگنا بودند.

معاون سابق حقوقی و قضایی قوه قضائیه با اشاره به مصداق این اتفاق در دهه اول انقلاب که لیبرال‌ها پیشروی کرده بودند و با منافقین متحد شده بودند و مسئله پیمان استراتژِک بنی صدر با منافقان پیش آمده بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان وقتی مرحوم شهید بهشتی و یاران او به شهادت رسیدند، موجی جدید ایجاد شد که تمام مسائل و خطراتی که اسلام و مسلمانان را تهدید می‌کرد، را از بین برد، به طوری که بعد از شهادت ایشان مردم در انتخابات بعدی که شهید رجایی به عنوان نخست وزیر و رهبر انقلاب به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، با رأی بسیار بالایی شرکت داشتند و تشتت و تزلزلی که در وضعیت مردم وجود داشت، از بین رفت.

آیت الله رازینی ادامه داد: به همین صورت شهادت سردار همدانی نیز تحولی ایجاد کرد که به موجب آن سوریه از دست داعش که تا ۸۵ درصد قلمرو این کشور را گرفته بود و نزدیک بود حکومت مردمی و سوریه را ساقط کند، خلاص شد.

وی ادامه داد: نمونه مهم دیگر برکت شهادت در تداوم راه حق، شهادت شهید حججی است که تیر خلاص داعش بود. شهادت وی موجودیت داعش را به عنوان حکومت در عراق و سوریه از بین برد.

آیت الله رازینی تصریح کرد: امید است برکت شهادت سردار سلیمانی منتفی شدن حضور آمریکایی‌ها در عراق باشد. آمریکایی‌ها و ایادی منطقه‌ای آن‌ها از شور حسینی ملت ایران و عراق در اربعین ناراحت بودند. حضور میلیونی مردم ایران و عراق در اربعین حقیقتا موجب تحقیر عربستان و امارات و دیگر ایادی منطقه‌ای آمریکا شده بود و آن‌ها از این اتحاد کلمه واهمه داشتند، به همین دلیل در صدد انتفام جویی بودند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی برنامه‌هایی در لبنان، عراق و بخشی از ایران برای متزلزل کردن دولت‌ها انجام دادند، افزود: البته در هیچ یک از این برنامه‌ها به سرانجام و نتیجه دلخواه خود نرسیدند، اما به هر حال زهر خود را ریخته و مشکلاتی را برای عراق، ایران و لبنان ایجاد کردند.

آیت الله رازینی با تأکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی تلاش آمریکایی‌ها برای ایجاد نفاق در منطقه را باطل و ملت ایران را بیش از گذشته در کنار ملت عراق قرار خواهد داد و اتحاد آن‌ها را قوی‌تر می‌کند؛ یادآوری کرد: اکنون اهداف این دو کشور که شیعه علی هستند و از هیچ ابرقدرتی نمی‌ترسند، جلوه بیشتری پیدا کرده و یکرنگی آن‌ها بیشتر می‌شود و امید است این اتحاد زمینه ساز از میان رفتن حضور و سلطه آمریکا در عراق باشد.

وی با ذکر اینکه مسئولان باید از زندگی شهید سلیمانی درس بگیرند، تاکید کرد: سردار شهید ما با ایثار، فداکاری، پرهیز از تجملات و اشرافی گری، پاکی و مردمی بودن، صفا و صداقت اسوه مهمی برای مسئولان و مدیران کشور هستند. انتظار می‌رود مسئولان کشور رفتار خود را با رفتار پیامبر ائمه تطبیق بدهند و اگر عمل به رفتار آن‌ها دست نیافتنی است، حداقل از الگو‌های دست یافتنی که در میان ما هستند مثل رهبر و سردار سلیمانی از جهت بی اعتنایی به دنیا و مقدم داشتن منافع کشوری و اسلامی بر مسائل فردی و گروهی، درس بگیرند.

وی علت محبوبیت سردار سلیمانی را خلوص ایشان دانست و گفت: مهم‌ترین خصلت بارز ایشان خلوص و صداقت بود. این شهید والامقام هرگز ریاکاری نمی‌کردند و این وعده خداست به کسانی که برای خدا گامی بر می‌دارند که محبوبیت آن‌ها نزد مردم بالا خواهد رفت، در واقع نتیجه کسانی که خود را فراموش می‌کنند، ارج و مقام والا در پیشگاه الهی است.

آیت الله رازینی با بیان اینکه هنوز انتقام شهید سلیمانی گرفته نشده، اما شکست استکبار نزدیک است، اظهار کرد: اکنون وضعیت به شکلی درآمده که دوستان ترامپ او را سرزنش می‌کنند که چرا چنین کاری کرده است. کاری که هم غیر اخلاقی، هم غیر انسانی و هم غیر دیپلماتیک بوده است. آمریکا با این جنایت به کشور عراق که در ظاهر این کشور را هم‌پیمان خود اعلام می‌کند اهانت کرده و خاک این کشور را مورد تجاوز قرار داده است.

وی ادامه داد: بعد از این جنایت، عکس العل انقلابیون در سراسر دنیا و جبهه مقاومت آشکار می‌شود و آمریکایی‌ها دیگر قادر به حضور در کشور‌های اسلامی به راحتی قبل نیستند و اقتدار آن‌ها از بین خواهد رفت؛ بنابراین این کار موجب شکست امریکا، احزاب و دنباله‌های این کشور مثل عربستان و اسرائیل خواهد بود.

رئیس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ایران با اشاره به گمانه زنی‌های برخی عناصر سست اندیش در خصوص تضعیف قدرت سیاسی ایران در منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: در تاریخ اسلام نیز مسلمانان در جنگ احد ظاهرا شکست خوردند. در جنگ‌های دنیوی شکست و پیروزی طبیعی است و این گونه نیست که یک گروه همیشه پیروز باشد و یا شکست بخورد.

آیت الله رازینی افزود: قرآن نیز می‌گوید اگر به شما آسیبی وارد می‌شود به آن‌ها (دشمنان) هم آسیبی وارد شده است. ضربه‌ای که کشور آمریکا در سقوط پهباد خود خورد بسیار تاثیرگذارتر از اقدام بزدلانه آن‌ها در شهادت سردار سلیمانی است. شهید والامقام ما در پناهگاه خویش نبود، بلکه در عراق و سوریه با عوامل تروریست آمریکایی در حال جنگ بود. این اقدام نشان داد آمریکایی‌ها قادر به مقابله با ایشان در جنگی رودرو نبودند، به همین دلیل به حمله ناجوانمردانه روی آوردند.

وی ادامه داد: ضمنا شهادت این سردار بزرگ یک هشدار اطلاعاتی به ماست و ما باید بیش از این هوشیار باشیم، چرا که ضربه‌ای که ما به اعتبار آمریکا زدیم، بسیار بزرگ است و آن‌ها همیشه در کمین ما هستند.

آیت الله رازینی با بیان اینکه عواقب این اقدام احمقانه با ترامپ است، اظهار کرد: از این پس اگر آسیبی به آمریکایی‌ها وارد شود، مسبب آن ترامپ است و این را خود آمریکایی‌ها می‌دانند و از این پس باید شاهد منزوی شدن ترامپ باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما مردم ایران باید همیشه آماده باشیم، چون نیروی مسلح ما و سیستم فرماندهی ما مقتدر و محکم است، ادامه داد: این جمله قرآن است که می‌گوید نترسید محزون نباشید و سست نشوید، شما برتر هستید اگرمومن باشید.

نظرات بینندگان