arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

نگاهی به آتش سوزی استرالیا از زاویه عکس های ماهواره ای

این روزها وضعیت آتش سوزی در استرالیا وخیم تر از هر زمان دیگری است و عکسهای جدید استرالیا از فضا نشان دهنده وسعت و شدت آتش سوزی مهلک در مناطق مختلف این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها وضعیت آتش سوزی در استرالیا وخیم تر از هر زمان دیگری است و عکسهای جدید استرالیا از فضا نشان دهنده وسعت و شدت آتش سوزی مهلک در مناطق مختلف این کشور است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، رصدخانه  ناسا تصاویری از جنوب شرقی استرالیا منتشر کرد، که در آن آتش سوزی گسترده ای رخ داده است.

در وهله اول در این تصویر یک پوشش گسترده از دود خاکستری دیده می شود که منطقه را به طور کامل پوشانده است. تصاویر گرفته شده در 4 ژانویه از ایستگاه فضایی بین المللی ، در مدار 433 کیلومتری بالاتر از دریای تاسمان ، آتش سوزی اطراف سیدنی ، استرالیا را نشان می دهد.

در حالی که بدترین فشار آتش سوزی در جنوب کشور متمرکز است ، شعله های آتش در حومه شهر سیدنی نیز گسترده اند.آتش سوزی ها که از ماه سپتامبر طغیان کرده اند، تاکنون بیش از هشت میلیون هکتار زمین در سراسر کشور استرالیا را سوزانده اند.

نیو ساوت ولز ، ویکتوریا و استرالیا جنوبی بیشترین ضربه را داشته اند.بیش از 135 کانون مختلف در روز دوشنبه در سراسر نیو ساوت ولز در آتش سوخت ، بیست و چهار  انسان و حیوانات بی شماری جان خود را از دست داده اند و نزدیک به 2000 خانه ویران شده است.

اگرچه آتش سوزی در استرالیا رایج است ، اما آتش سوزی در این فصل بسیار وخیم بوده است. هوای گرم و خشک و خشکسالی طولانی باعث تشدید شرایط آتش سوزی شده است. در حالی که بارش باران از روز دوشنبه به جوامع آسیب دیده تسکین بخشید، اما آتش نشانان هم.چنان از شرایط فعلی در رنج هستند و بارش باران نمی تواند تاثیر چندانی بر شرایط داشته باشد.

نظرات بینندگان