arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۲۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

احمدی​نژاد خطاب به یک متخصص فناوری فضایی: قرار بعدی ما در دوراهی ماه و مریخ

محمود احمدی​نژاد گفت که برای حضور انسان در فضا تا قبل از سال 1400 ، باید تمام امکاناتمان را بسیج کنیم. ما باید تا حد ممکن در این عرصه علمی به جلو برویم. مراکز تحقیقاتی باید جمع شوند و مکمل هم باشند و در واقع هم‌افزا باشند، نباید موازی یکدیگر کار کنند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه دانشمندان و دانشگاه های خوبی در عرصه فضایی كشور وجود دارند از آنها خواست حضور انسان در فضا و پرتاب ماهواره های بزرگ در مدارهای بالاتر را تا قبل از سال 1400 محقق كنند.

محمود احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی در محل هتل المپیك خطاب به دانشجویان و متخصصان فضایی كشور گفت : با بسیج نیروها و امكانات می توانید این دو خواسته را محقق كنید .

وی تصریح كرد: ضروتی ندارد در این راه همه وسایل و ابزار مورد نیاز را در داخل كشور بسازیم در واقع با ساخت وسایل ضروری و تامین امكانات مورد نیاز می توانیم تا قبل از سال 1400 در این زمینه به موفقیت برسیم .

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه باید در عرصه فضایی بالاترین نقطه را هدف گذاری كنیم ، این امر را شدنی دانست و گفت‌: دولت در این عرصه با تمام وجود از صنایع فضایی كشور حمایت می كند.

محمود احمدی​نژاد گفت که برای حضور انسان در فضا تا قبل از سال 1400 ، باید تمام امکاناتمان را بسیج کنیم.     
 
وی افزود: ما باید تا حد ممکن در این عرصه علمی به جلو برویم. مراکز تحقیقاتی باید جمع شوند و مکمل هم باشند و در واقع هم‌افزا باشند، نباید موازی یکدیگر کار کنند. اکنون در دانشگاه‌های ما در دانشگاه شریف،‌ علم و صنعت، ‌امیرکبیر، خواجه نصیر کارهای خوبی در این ارتباط انجام می‌شود و این مراکز باید با یکدیگر همکاری کنند و در واقع با برنامه‌ریزی در جهت‌ هم‌افزایی کار کنند و از یکدیگر پشتیبانی کنند.

احمدی نژاد گفت: هنگام بازدید از نمایشگاهی که در حاشیه مراسم پرتاب ماهواره طلوع در مدار 500 کیلومتری برگزار شده بود دوستان و متخصصان می‌گفتند که ما فلان پروژه و کار را تا 1404 انجام می‌دهیم. درست است که ما یک برنامه بیست ساله تنظیم کرده‌ایم ولی معنای آن این نیست که همه کارهای خود را برای بیست سال تنظیم کنند.

رییس جمهور اضافه کرد: انتظارم از متخصصین فضایی و دست‌اندرکاران این امر این است که باید برای پرتاب ماهواره به مدار جئو (مدار 36 هزارکیلومتری) برنامه‌ریزی کنیم و ماهواره به این مدار بفرستیم و امکانات جانبی آن را نیز خود بسازیم.

وی ادامه داد: باید در زمینه حضور انسان در فضا نیز برنامه‌ریزی کنیم. معتقدیم باید انسان خود به فضا برود و هر دوی این برنامه‌ها باید قبل از 1400 تحقق پیدا کند و ما در این ارتباط باید تمام امکاناتمان را بسیج کنیم. ما در این زمینه متخصص‌های دانشمند کم نداریم البته نمی‌گویم که تمام قطعات لازم را صددرصد بسازیم ولی می‌توانیم قطعات مورد نیاز را خود تولید کنیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: وقتی این ماهواره‌ها بالا می‌رود نام ایران نیز بالا می‌رود و پشت سر آن ارزشهای انسانی در دنیا مطرح می‌شود. لذا ما باید به جایگاه اصلی خود در دنیا برگردیم روزی که آنها دست چپ و راست خود را از هم تشخیص نمی‌دادند ما فضا را می‌شناختیم و علم هیات ما محاسبات و پیش‌بینی‌هایی کرده که هم‌اکنون از دقیق‌ترین محاسبات است.

وی در پایان گفت: امیدوارم هر روز و هر هفته و هر سال خبرهای خوبی در این عرصه برای مردم کشورمان داشته باشیم. در صحبت با یکی از متخصصان و فعالان در این عرصه گفتم که قرار آینده ما در دوراهی ماه و مریخ و می‌توان به چنین دستاوردی رسید و این امر شدنی است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
9
50
احمدی احمدی پیش بسوی مریخ ...
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
6
15
to tyke endakhtan akhareshe
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
7
77
گوشت 40 هزار تومان هم شد/حذف برخي مواد پروتئيني از سفره ايرانيان قيمت جديد هر كيلو شكر؛ 1175 تومان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
5
76
جای بسی شگفتی است که چرا بقول قدیمی ها شتر را گم کرده ایم و دنبال مهارش می گردیم. این موضوع چه سودی به حال ملتی دارد که چندین سال است متولیان امور نتوانسته اند با ایجاد موارد لازم از منابع مشترک نفتی و گازی با سایر کشورها مثل قطر بهره برداری کنند و این کشور ها در حال غارت منایع و ثروت کشور هستند.
آیا ما در کشور متخصصین یا دانشگاه یا مجری کم داریم که چنین منابع و ثروت خود را به تاراج گذاشته ایم و مسئولین به فرستادن انسان به فضا فکر می کنند؟
آیا در فضا دنبال این ثروت های بر باد رفته می گردند یا به دنبال افه و مسائل تبلیغاتی آن هستند؟
آنچه مشخص است این است که این جور کارها هیچ نفعی برای مردمی که با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و بیکاری دست به گریبان هستند ندارد و مردم خود بهتر منظور از این کارها را می فهمند و بهتر است مسئولین محترم هم امانت دار اعتماد مردم و به فکر حل مشکلات آنان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
با بعضی حرفات موافقم ولی یه نکته اینجا باقی می مونه که ما باید از علم دست بکشیم؟اگه به این شکل فکر می کنید باید ابراز تاسف کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
کسی نمیگه از علم دست بکشیم اما از همه چی دست بکشیم بچسبیم به علم، شما نون شب نداشته باش بخور اما ده تا سفینه دو راهی مریخ و ماه بزار مسافر کشی کنن چه فایده ای داره
نیما
|
GERMANY
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
1
31
انتخاب دیگه واقعا شورشو درآوردی سایتهایی مثل رجانیوز هم مثل شماها سانسورچی نیستند. لطفا اعلام کن چی بنویسیم تا من همونو بنویسم تا بلکه منتشرش کنید هرچند میدونم همینو هم منتشر نمیکنید
نظرات بینندگان