arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۸

آلمان: تعدادی از نیروهای خود را از عراق خارج می‌کنیم

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تعدادی از نیروهای آلمانی خاک عراق را ترک خواهند کرد. دیشب خبری هم در خصوص آغاز خروج نیروهای آمریکایی از عراق منتشر شد که با تکذیب «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا مواجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آلمان اعلام کرده که تعدادی از نیروهای خود را که در عراق مستقر هستند از این کشور خارج می‌کند.

خبرگزاری فرانسه این خبر را تائید کرده و شبکه خبری رووداو هم می‌گوید که نیروهای مزبور از عراق به اردن و کویت منتقل خواهند شد.

پارلمان عراق اخیرا با تصویب طرحی از دولت این کشور خواست به حضور نیروهای خارجی در عراق پایان دهد و شب گذشته، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق این مصوبه را ابلاغ کرد.

مصوبه پارلمان عراق پس از آن مطرح شد که نظامیان تروریست آمریکایی بامداد جمعه گذشته با نقض حاکمیت عراق، دست به یک اقدام تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد زدند. این حمله تروریستی به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشد الشعبی به همراه تنی‌چند از همراهانشان انجامید.

دیشب خبری هم در خصوص آغاز خروج نیروهای آمریکایی از عراق منتشر شد که با تکذیب «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا مواجه شد. با این حال، برخی منابع خبری می‌گویند که خبر مزبور احتمالا درست بوده و آمریکا نیز در فکر خروج نیروهایش از عراق است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان