arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد متعلق به آمریکایی ها در عراق / سپاه پاسداران: عملیات موفقیت آمیز بود؛ با ده ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه عین الاسد در هم کوبیده شد / صداوسیما به نقل از یک مقام آگاه در سپاه: دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند / زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند / ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشک مورد اصابت قرار گرفت؛ تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد / ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده؛ به محض اولین خطای آمریکایی ها این نقطه ها منهدم خواهد شد / عراق: ایران ۲۲ موشک به سوی پایگاه‌های آمریکایی شلیک کرد / این حملات نیم ساعت به طول انجامید / ترامپ: در حال ارزیابی تلفات و خسارات هستیم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: رزمندگان شجاع نیروی هوا فضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

المانیتور از قول یک مقام پنتاگون می گوید ۶ حمله راکتی به پایگاه الاسد متعلق به امریکایی ها انجام شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ المانیتور همچنین گفته تعداد تلفات هنوز مشخص نیست.

فارس با اعلام اینکه «انتقام سخت به وقوع پیوست»، نوشته است: برخی منابع خبری از شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به سمت پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

تکمیلی//

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: رزمندگان شجاع نیروی هوا فضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند

سپاه اطلاعیه صادر کرد

سپاه پاسداران عملیات انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی را با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.

عین الاسد دومین پایگاه بزرگ هوایی عراق و مقر آمریکایی‌هاست.

اطلاعیه سپاه در این رابطه به شرح زیر است:

امت اسلامی دغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می دارد.

1- به شیطان بزرگ، رژیم صفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

2- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

3- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.

4- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.

و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم

18 دی ماه 1398

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

موج دوم حملات

تسنیم می گوید موج دوم حملات موشکی ایران به پایگاه امریکایی آغاز شده است.

تکمیلی//

*ترامپ در توییتر: همه چیز خوبه! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.

*نشست خبری وزارت دفاع آمریکا هم لغو شد

*ترامپ امشب سخنرانی تلویزیونی 'نخواهد داشت'

*جلسه شورای امنیت ملی آمریکا خاتمه یافت/هنوز از نتایج این جلسه خبری مخابره نشده است

*اداره هوانوردی فدرال آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای از هواپیماهای مسافربری خواست از پرواز در آسمان ایران، عراق، خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند.  

*مجری سی‌ان‌ان گفته حملات موشکی ایران، شاید بزرگترین آزمون ریاست‌جمهوری ترامپ باشد. 

 *فاکس نیوز گفت: «این بزرگترین آزمون ترامپ است و آزمون بسیار دشواری هم هست. می‌دانید که ترامپ با شعار پایان دادن به جنگ روی کار آمد، به همین دلیل باید دید که اکنون اوضاع را تا کجا و چطور پیش می‌برد. ما در سال انتخابات قرار داریم و این رخداد می‌تواند تبعات گسترده‌ای داشته باشد.»

 *«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا با سران کنگره تماس گرفته است.

*پایگاه «روداو» گزارش داده چند جنگنده در حمله ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد دچار خسارت شده‌اند.

*خبرنگار VOA انگلیسی به نقل از یک منبع نظامی نوشته پایگاه التاجی هم با حدود ۵ راکت هدف حمله قرار گرفته است.

*جلسه شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ آغاز شد. گفته می‌شود مارک اسپر در حالی که کیف بزرگی به دست داشته وارد این جلسه شده است. پس از او مایک پامپئو هم وارد این جلسه شد.

سخنگوی دولت: در صورت واکنش آمریکا اقدام شدیدتری خواهیم داشت
علی ربیعی، سخنگوی دولت از سپاه برای انجام عملیات علیه نیروهای آمریکایی در عراق قدردانی کرد. او در عین حال گفته: "ما جنگ‌طلب نیستیم و این اقدام ما حق مشروع ماست اگر آمریکا واکنش نشان دهد اقدام متقابل و شدیدتری خواهیم کرد."

در پی حملات موشکی ایران به پایگاههای آمریکا در عراق پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتی نوشت: "ایران اقدام متناسب را در دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام داد و تمام کرد و در آن پایگاهی را که از آن حمله مسلحانه بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد انجام شده بود، هدف گرفت. ما به دنبال افزایش تنش یا جنگ نیستیم اما از خود در برابر هر گونه خصومت دفاع می‌کنیم."

یک مقام آگاه در سپاه: دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند

صداوسیما، فارس و تسنیم در خبری اعلام کردند: یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.

وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است.

این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد.

وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.

این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی ها منهدم خواهد شد.

عراق: ایران ۲۲ موشک به سوی پایگاه‌های آمریکایی شلیک کرده؛ ۱۷ موشک به پایگاه عین الاسد، ۵ موشک دیگر به پایگاه‌های ائتلاف در اربیل / این حملات نیم ساعت به طول انجامید / نیرو‌های عراقی در این حملات هیچ آسیبی ندیده‌اند

به نقل از السومریه نیوز، درپی عملیات انتقام جویانه ایران و حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در عراق، نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که 22 موشک به سوی پایگاه‌های آمریکا و ائتلاف بین‌المللی در عراق شلیک شده است و نیروهای عراقی در این حملات هیچ آسیبی ندیده‌اند.

در بیانیه نیروهای مسلح عراق آمده است که این حملات بامداد چهارشنبه از 1:45 تا 2:15 به طول انجامیده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که 17 موشک به سوی پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق شلیک شده و پنج موشک دیگر به سوی پایگاه‌های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در شهر اربیل، واقع در شمال عراق و منطقه اقلیم کردستان شلیک شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح عراق جزئیات دیگری در رابطه با این حملات اعلام خواهد کرد.

آلمان، دانمارک، نروژ و لهستان: نیروهای ما کشته یا زخمی نشده اند

یک سخنگوی ارتش آلمان گفت که سربازان آلمانی مستقر در اربیل در جریان حملات موشکی سپاه پاسداران آسیبی ندیده‌اند. پیشتر دانمارک نیز اعلام کرده بود که در پی حملات موشکی سپاه به نیروهای این کشور آسیبی وارد نشده است.

کانادا نیز اعلام کرده که بخشی از نیروهای خود را به طور موقت از عراق خارج و آنها را به کویت منتقل می‌کند.

یک سخنگوی ارتش نروژ صبح چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که هیچ‌یک از نیروهای نظامی این کشور در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد عراق کشته یا زخمی نشده‌اند. نروژ حدود ۷۰ نیرو در این پایگاه هوایی دارد.

وزیر دفاع لهستان هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که هیچ‌یک از نیروهای لهستانی مستقر در عراق در حملات موشکی بامداد چهارشنبه ایران به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل آسیب ندیده‌اند. او در ادامه نوشت که وزارت دفاع این کشور با فرماندهی نیروهای این کشور در ارتباط مستمر است.

 

فارس: تعداد تلفات آمریکایی‌ها افزایش یافته

منابع خبری به فارس اعلام کردند در پی حجم گسترده تخریب‌ها در حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد، تعداد تلفات تروریست‌های آمریکایی از آمار اولیه اعلام‌شده فراتر رفته است.

بر اساس اخبار واصله از حجم گسترده تخریب‌ها در پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق، منابع خبری به فارس اعلام کردند که تعداد کشته‌ها از آمار اولیه اعلام شده فراتر رفته است.

پیش از این یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه به فارس گفته بود: در هدف قرار دادن 20 هدف در پایگاه عین‌الأسد، دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.

بنابراین گزارش، شب گذشته یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الأسد در خاک عراق را در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، هدف ده‌ها فروند موشک زمین به زمین قرار داد.

نظرات بینندگان