arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۵۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

کنایه زیباکلام به سلیمی نمین: اگر هواشناس بودم بدون حتی یک واحد گذراندن درس تاریخ رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران نمی‌شدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: اصلاح‌طلبان با تشکیل 3 لایه در میان خود در عرصه انتخابات مجلس نهم حضور دارند.

به گزارش  فارس، در همایش "انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس نهم و بیداری اسلامی" که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، صادق زیباکلام استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران و عباس سلیمی‌نمین رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران درباره آرایش سیاسی احزاب و گروه‌ها در انتخابات مجلس نهم با یکدیگر به مناظره پرداختند.

 

* زیباکلام: تفاوتی میان مجلس هشتم و نهم وجود نخواهد داشت

صادق زیباکلام استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در ابتدای این مناظره گفت: معتقدم انتخابات اساساً پرسش از مردم است که آیا از عملکرد حاکمیت راضی هستند یا خیر؟ و این یک اصل کلی است که جوامع مختلف براساس آن انتخابات برگزار می‌کنند.

وی افزود: معتقدم این اصل کلی در انتخابات آتی ایران وجود ندارد و موضوع انتخابات اسفندماه مجلس نهم این نیست که از مردم پرسیده شود آیا از عملکرد اصول‌گرایان که از سال ۸۴ حاکمیت را در دست داشته‌اند، موفق بوده‌اند یا خیر؟

زیباکلام خاطرنشان کرد: آنچه در انتخابات آتی اتفاق می‌افتد، رقابت درون حاکمیت است و به عبارت دیگر تفاوت بنیادی میان مجلس هشتم و نهم وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: معتقدم جریان اصلی انتخابات درون حاکمیت میان یکدیگر رقابت خواهند داشت و این رقابت میان کسانی است که از سال ۸۴ حکومت می‌کنند. انتخابات آتی میان قوه مجریه یعنی احمدی‌نژاد و مشایی و اصولگرایان سنتی یعنی کمیته ۸+۷ است.

وی در ادامه گفت:‌ در انتخابات آتی جریان سومی در ایران وجود ندارد و هرچه هست درون حاکمیت است. پس از حوادث ۲۲ خرداد ماه سال ۸۸ پیش‌بینی کرده بودم که میان احمدی‌نژاد و اصول‌گرایان اختلافاتی پیش می‌آید و در حال حاضر نیز مشاهده می‌کنیم که در انتخابات مجلس نهم اصول‌گرایان سنتی با احمدی‌نژاد و حامیانش رقابت می‌کنند و این انتخابات موجب تغییر و تحولی نخواهد شد.

 

* سلیمی‌نمین: مردم‌سالاری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

عباس سلیمی‌نمین رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران در بخش اول مناظره خود با زیباکلام گفت: براساس نگاه شخصی نباید تحلیلی سیاسی ارائه داد و باید طبق واقعیت‌های موجود و جریان‌شناسی درباره انتخابات تحلیل کنیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری است که نظام‌های حاکم غرب را به چالش کشیده و اکنون یکی از مشکلات آمریکا با ایران این است که الگویی ارائه داده‌ایم که آنان را دچار سردرگمی و بحران کرده است.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چرخش قدرت در ایران ایجاد شد که غرب را به چالش کشید. در انتخابات دوم خرداد رسانه‌های غربی در ابتدا این‌گونه مطرح می‌کردند که آقای ناطق‌نوری پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود و دست به حاشیه‌سازی می‌زدند تا اصل موضوع را مخدوش کنند.

وی در ادامه گفت:‌ رسانه‌های غربی تلاش داشتند این‌گونه القا کنند که رأی خاتمی از رهبری بیشتر است و لذا وی سر ناسازگاری با رهبری دارد اما این‌گونه تبلیغات برعکس جلوه داد و روشن شد که انتخابات در ایران بسیار سالم برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: ‌برخی از عناصر سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ بستر مناسبی برای بیگانگان ایجاد کردند، پس قطعاً ملت اکنون به آنان رأی نخواهند داد.

وی تأکید کرد: القاء کردن این موضوع که میان گروه‌ها و احزاب سیاسی در انتخابات آتی مجلس رقابت وجود ندارد، پذیرفته شده نیست.

سلیمی‌نمین اظهار داشت: نشانه‌های تاریخی حاکی از آن است که اعتماد نسبی همواره در انتخابات‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده از سوی جامعه وجود داشته است.

 

* زیباکلام: انتخابات مجلس نهم تغییراتی در مناسبات کشور ایجاد نمی‌کند

صادق زیباکلام در ادامه این مناظره خطاب به سلیمی‌نمین گفت: کشاندن پای غرب، استکبار و پادشاه جن‌ها به این بحث‌ها کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: انتخابات مجلس نهم موجب نخواهد شد مجلسی به وجود آید که تغییراتی در مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... رخ دهد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: معتقدم با توجه به حضور جریانات و نیروهایی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند، چیز زیادی در کشور تغییر نخواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح این سؤال که آیا مردم از عملکرد مجموعه قوه‌مجریه و مقننه رضایت دارند و به همین دلیل نمی‌خواهند تغییراتی در کشور ایجاد شود؟ گفت: آیا آقای سلیمی‌نمین معتقد است که مردم رضایت کاملی از سیاست‌های کلی کشور که از سال ۸۴ پیاده شده، دارند؟ در این خصوص پاسخ من خیر است.

وی در ادامه تصرح کرد: مردم از سیاست‌های کلی دولت که از سال ۸۴ پیاده شده، رضایت ندارند و انتخابات اگر آزاد باشد آن‌گاه مشخص می‌شود که ملت با شرکت در انتخابات نشان می‌دهند از عملکرد حاکمیت رضایت دارند یا خیر.

 

* سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان در بحث انتخابات در 3 لایه حضور دارند

عباس سلیمی‌نمین در ادامه این مناظره گفت: درست نیست که عملکرد قوه مجریه را به حساب قوه مقننه بگذاریم.

وی افزود: جریان دوم خرداد اکنون در ۳ لایه در بحث انتخابات آتی مجلس حضور دارد. لایه اول این جریان مشارکت فعال در انتخابات دارند و لیست انتخاباتی ارائه داده‌اند. این لایه در انتخابات مجلس ورود پیدا کردند و به سلیقه بنده و یا آقای زیباکلام وارد انتخابات نشده‌اند.

سلیمی‌نمین اظهار داشت: لایه دوم جریان دوم خرداد بی‌نام و نشان در انتخابات آتی شرکت کردند و لایه سوم این جریان که اکثراً در خارج از کشور به سر می‌برند، بحث تحریم انتخابات مجلس نهم را مطرح کردند.

رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت لایه سوم جریان دوم خرداد که انتخابات را تحریم کرده‌اند، نمی‌توانیم این‌گونه تحلیل کنیم که سایر اصلاح‌طلبان نیز در انتخابات شرکت نمی‌کنند، گفت: لایه سوم این جریان نمی‌تواند سایر دوم خردادی‌ها را که در انتخابات شرکت کرده‌اند زیر سؤال ببرد.

وی با طرح این سؤال که چرا دوم خردادی‌ها ترجیح داده‌اند وارد انتخابات آتی شوند؟ گفت: اصلاح‌طلبان درون خود یکدیگر را نقض کردند چون پایگاه‌های اجتماعی خود را از دست داده‌اند و برخی از خودمحوری‌های آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ موجب مشکلاتی برای آنان شده‌ است.

 

سلیمی‌نمین تأکید کرد: ۳ لایه‌ای که اکنون در جریان اصلاحات وجود دارند با یکدیگر برخوردی ندارند اما همدیگر را تقویت می‌کنند. اصلاح‌طلبان ترجیح دادند با توجه به این ۳ لایه وارد انتخابات شوند و احساس می‌کنند اگر تمام قد وارد انتخابات مجلس نهم شوند، ممکن است رأی نیاورند.

وی افزود: در حال حاضر اصلاح‌طلبان یک فراکسیون قوی در مجلس فعلی دارند اما به ترتیبی که اکنون وارد عرصه انتخابات شده‌اند حتی اگر چند نماینده هم به فراکسیون آنان اضافه شود برای این جریان پیروزی تلقی می‌شود.

 

* زیباکلام: اصلاح‌طلبان در انتخابات چراغ‌ خاموش یا دنده عقب حرکت نمی‌کنند

صادق زیباکلام در بخش سوم مناظره خود گفت: نمی‌خواهم در خصوص انتخابات بحث به دوم خردادی‌ها کشیده شود و اینکه چرا جریان دوم خرداد با چراغ خاموش اما موتور روشن در انتخابات آتی حضور دارند؟

وی افزود: از شناختی که از خاتمی و حامیانش داریم روشن است که با چراغ خاموش و یا دنده عقب حرکت نمی‌کنند و فعالیت‌های آنان شفاف است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: این‌گونه اعلام شد که با توجه به راهپیمایی ۹ دی پایان فعالیت اصلاح‌طلبان رقم خورد و در تریبون‌ها این‌گونه گفته می‌شد که اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند باید توبه کنند اما ظاهراً این موضع‌گیری‌ها اکنون فراموش شده و برخی‌ها صبح اعلام می‌کنند با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کنیم و غروب می‌گویند با اصلاح‌طلبان ائتلاف نمی‌کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اکنون این‌گونه اعلام می‌شود که اصلاح‌طلبان با چراغ خاموش و یا دنده عقب در انتخابات مجلس نهم حضور پیدا کرده‌اند اما باید پرسید که چرا فعالیت آنان در حال حاضر در عرصه انتخابات شفاف است؟

 

وی افزود: اصل بحث این است که انتخابات به این دلیل برگزار می‌شود که نشان دهد آیا مردم از سیاست‌های کلان حاکمیت راضی هستند یا خیر؟ اگر راضی نبودند گروه دیگری وارد میدان شوند و سؤال من اینجاست که آیا این روند در انتخابات مجلس نهم رخ خواهد داد و آیا مجلس بعدی می‌تواند در سیاست‌های موجود کشور تجدیدنظر کند؟

زیباکلام تصریح کرد: این مجلس همان مجلسی بود که احمدی‌نژاد را روی سرش می‌گذاشت و حلوا حلوا می‌کرد اما چطور شده که به مخالفت و انتقاد از وی روی آورده است؟

 

* سلیمی‌نمین: تابش خواهرزاده خاتمی است و در انتخابات آتی شرکت کرده است

عباس سلیمی نمین در بخش سوم مناظره خود گفت: تأسف می‌خورم که آقای زیباکلام مسائلی را مطرح می‌کند که در شأن دانشگاه نیست.

وی افزود: رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس کنونی امروز در انتخابات آتی نیز حضور پیدا کرده و آقای تابش خواهرزاده خاتمی است که در مجلس هشتم رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان بود و جریان دوم خرداد را رهبری می‌کند.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: رئیس یک فراکسیون یعنی اینکه وی فرد برجسته‌ای است و دارای وزنی است و آقای زیباکلام چون عده‌ای انتخابات را تحریم کرده‌اند عدم رقابت میان احزاب و گروه‌های مختلف را مطرح می‌کند.

وی با طرح این سؤال که آقای کواکبیان جزو جریان اصلاح‌طلبان است یا خیر؟ گفت: باید بحث‌های علمی صورت گیرد، اینکه اعلام می‌شود اصلاح‌طلبان با دنده عقب و یا دنده هوایی در عرصه انتخابات حرکت می‌کنند، درست نیست.

سلیمی‌نمین اظهار داشت: آقای زیباکلام گاهی در میان دانشجویان این‌گونه صحبت می‌کند که با سوت و کف دانشجویان همراه است اما نباید در این جمع که اساتید دانشگاه حضور دارند، اینگونه سخن بگوید.

 

* زیباکلام: جریان وابسته به احمدی‌نژاد و مشایی بیشترین کرسی مجلس را به دست می‌آورند

صادق زیباکلام گفت: معتقدم گروه‌ها و جریان‌هایی که در انتخابات مجلس نهم شرکت کردند در مجموعه حاکمیت هستند پس چیزی در کشور تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: ۳ جریان در انتخابات مجلس نهم شرکت دارند که جریان اول وابسته به دولت یعنی احمدی‌نژاد و رحیم‌ مشایی است.

زیباکلام خاطرنشان کرد: جریان دوم، کمیته ۸+۷ یعنی اصول‌گرایان سنتی هستند و جریان سوم نیز جبهه پایداری یعنی دوستان و متحدان احمدی‌نژاد هستند که به دلیل حضور رحیم مشایی در کنار رئیس‌جمهور ترجیح می‌دهند با احمدی‌نژاد کاری نداشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه مشکل جبهه پایداری با دولت نهم و دهم عملکرد رئیس‌جمهور نبوده است، تصریح کرد: آقایان کوچک‌زاده و آقاتهرانی هیچ‌گاه نگفتند به دلیل عملکرد دولت نهم و دهم با آنان کاری ندارند و مشکل این جبهه حضور آقای مشایی در دولت است.

 

وی افزود: اگر همین الان احمدی‌نژاد دستش را از رحیم مشایی رها کند، جبهه پایداری با دولت یکی می‌شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت:‌ افرادی چون کواکبیان و احزابی که با نام اصلاح‌طلب در انتخابات آتی شرکت کرده‌اند، اصلاح‌طلب نبوده و در واقع غیر اصول‌گرا هستند.

زیباکلام افزود: جریان اول که وابسته به احمدی‌نژاد و مشایی هستند در انتخابات مجلس نهم ۱۰۰ کاندیدا دارند و بیشترین کرسی‌های مجلس را به دست خواهند آورد.

استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کمیته ۸+۷ به زعامت آیت‌الله مهدوی‌کنی، ۷۰ تا ۸۰ کرسی مجلس را به دست خواهند آورد و جریان افراطی و رادیکال جبهه پایداری حدود ۴۰ تا ۵۰ کرسی مجلس را به دست می‌آورد و مابقی کرسی‌ها را جریان غیر اصول‌گرا و افرادی چون کواکبیان و تابش به دست می‌آورند.

زیباکلام تصریح کرد که مجلس نهم قطعاً با مجلس هشتم تفاوتی نخواهد داشت.

 

* سلیمی‌نمین: حلقه مشاوران احمدی‌نژاد با دو لایه آشکار و پنهان وارد انتخابات شدند

عباس سلیمی‌نمین در ادامه این مناظره با بیان اینکه نباید از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های انتخاباتی کنیم، گفت: اصول‌گرایان کارنامه خوبی از خود به نمایش گذاشتند و این‌گونه نیست که در مجلس تمام قد از احمدی‌نژاد حمایت کردند.

وی افزود: بیشتری استیضاح و عدم رأی اعتماد به وزیران احمدی‌نژاد در مجلس هشتم رقم خورد و این مجلس ایرادات جدی به دولت احمدی‌نژاد داشت و ضعف‌های وی را نپوشاند.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر اصول‌گرایان دو دسته شدند و جبهه پایداری با ادله‌ای که دارد سر ناسازگاری گذاشته است.

رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران تأکید کرد: حلقه اول مشاوران احمدی‌نژاد با دو لایه آشکار و پنهان وارد عرصه انتخابات شدند. این حلقه به دلیل اینکه حساسیت‌‌هایی در جامعه علیه آنان به وجود نیاید، پنهان عمل می‌کنند و لایه آشکار این حلقه نیز قصد دارد ۲ لیست انتخاباتی ارائه دهد.

 

وی افزود: گروه‌هایی نزدیک به محسن رضایی و یا علی مطهری نیز گروه‌هایی تشکیل دادند و قصد ارائه لیست واحد دارند.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: عده‌ای از گروه‌های سیاسی لایه‌های پنهانی دارند و به همین دلیل تشخیص این لایه‌ها در انتخابات آتی مجلس مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم دو جریان انحرافی و دوم خرداد لایه پنهان دارند، تصریح کرد: قطعاً برخی از دوم خردادی‌ها با دشمن همکاری داشتند و ادله‌ها علیه آنان مشهود است و در حال حاضر از صحنه سیاسی دور هستند.

رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران، اظهار داشت: جریان دوم خرداد چندین حزب دارد و در حال حاضر به غیر از حزب مردم‌سالاری چند حزب دیگر نیز در انتخابات آتی شرکت دارند. پس چطور می‌توان گفت که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکرده‌اند و یا اینکه چون احزاب تندرو اصلاح‌طلب در این انتخابات حضور ندارند، انتخابات موفقی برگزار نخواهد شد.

 

* زیباکلام: مشکل جبهه پایداری با مشایی است

صادق زیباکلام گفت:‌ هیچ‌گاه افرادی که در جبهه پایداری حضور دارند، به عملکرد احمدی‌نژاد و دولتش انتقادی وارد نکردند.

وی افزود: مشکل جبهه پایداری بر روی سیاست‌های احمدی‌نژاد نیست. بنده به آقای مطهری و توکلی احترام قائلم چون از همان سال ۸۴ به عملکرد دولت احمدی‌نژاد انتقاد داشتند اما آیا آقا تهرانی نیز از عملکرد احمدی‌نژاد انتقاد کرده است؟ پس مشکل جبهه پایداری با آقای مشایی است.

 

* سلیمی‌نمین: آیا تنها توکلی و مطهری رأی اعتماد به وزیران احمدی‌نژاد داده‌اند؟

عباس سلیمی نمین گفت: آقای زیباکلام در هر زمان که فراخور شرایط باشد صحبت می‌کند و طبق هواشناسی که می‌کند، سخن می‌گوید. گاهی اوقات اعلام می‌‌کند که آقای جاسبی خوب است و برخی اوقات می‌گوید آقای جاسبی بد است.

وی افزود: آقای تابش چند سال است که رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس است و آیا می‌توان گفت که وی اصلاح‌طلب نیست؟ آیا می‌شود براساس وضع هواشناسی که خودمان تعیین می‌کنیم، سخن بگوییم؟

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: سابقه نداشت که در ابتدای کار یک دولت، نمایندگان مجلس رأی عدم اعتماد به وزیران دولت دهند و در فاصله کوتاهی چند وزیر را استیضاح کنند. آیا تنها آقایان توکلی و مطهری رأی اعتماد به وزیران احمدی‌نژاد داده‌اند؟

 

* زیباکلام: حضرت عیسی و آدم نیز اصلاح‌طلب بوده‌اند

صادق زیباکلام در واکنش به سخنان سلیمی‌نمین گفت: بنده اگر هواشناس بودم بدون حتی یک واحد گذراندن درس تاریخ رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران نمی‌شدم و بنده نون به نرخ روز خور نیستم.

وی افزود: اصلاح‌طلبی به معنای یک جریان سیاسی پس از انتخابات دوم خرداد تشکیل شد اما اگر بخواهیم از نظر فلسفی تحلیل کنیم، حضرت عیسی(ع)، حضرت آدم و نبی مکرم اسلام هم اصلاح‌طلب بودند.

زیباکلام خاطرنشان کرد: اینکه بگوئیم تنها افرادی چون کواکبیان، تابش و عارف اصلاح‌طلب هستند و بقیه، همکاران بیگانگان و جرج سوروس بوده‌اند، درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: از دوم خرداد سال ۷۶ مردم‌سالاری دینی مطرح شد و پیش از آن بحث بر روی انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه بود.

این استاد دانشگاه گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران هر کاری که دلش خواسته کرده و این کارها را به عنوان مردم‌سالاری دینی قلمداد کرده است پس من نمی‌توانم بفهمم مردم‌سالاری دینی یعنی چه؟

 * سلیمی‌نمین: تمام مورخان حتی یک واحد درس تاریخ هم نگذرانده‌اند 

عباس سلیمی‌نمین در واکنش به سخنان صادق زیباکلام، گفت: تمام مورخان کشور حتی یک واحد درسی تاریخ هم نگذرانده‌اند و بنده یک فرصت‌طلب نیستم.

وی افزود: بنده فردی نیستم که شیمی خوانده باشم اما علوم سیاسی تدریس کنم.

رئیس مرکز تدوین تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: نباید هر آنچه را که تحلیل خودمان است به عنوان واقعیت جا بزنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
1
22
دست زيباكلام درد نكنه آفرين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
1
21
حق با آقای زیباکلام است
کینو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
1
10
آفرین به نویسنده کتاب عکسهای یادگاری با جامعه مدنی دوستت داریم دکتر صادق خوب به فرصت طابی تاریخ وارونه نویس‌ها اشاره کردی
عارف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
1
14
به نظر بنده مشکل افرادی مانند آقای سلیمی نمین و دیگر دوستان نزدیکشان این است که نمی خواهند یا نمی توانندباور کنند که عقاید دیگری هم در سطح جامعه وجود دارد هرچند در اقلیت باشند و دوست دارند اینگونه جلوه بدهند که همفکرانشان همه دلسوز کشور و بقیه همگی خائن و وابسته به بیگانه اند و این گونه افکار فقط سبب رادیکال شدن معترضین به وضع حاضر می شود ، معترضین وجود دارند و این حقیقتی است که خوب یا بد باید آن را پذیرفت و با گوش دادن به حرفشان آنها را قانع یا مشکلشان را حل کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
1
6
زیبا کلام فعال سیاسی اصلاح طلبه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
2
10
جناب دکتر زیبا کلام استاد روشن بین وآزاده ای است که هوای پست ونان ونامی در سر ندارد. اکنون نیزبا علم به اینکه این گونه سخن بی پیرایه گفتن ممکن است از ناحیه ی افراطیون تنگ نظری مشکلاتی برایش ایجاد شود سخن می گوید،خدمت بزرگی به کشوراس. خدایا نگهدارش باش
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
9
5
در تخصص ذاتی جناب زیبا کلام در امر هواشناسی هیچکس شکی ندارد. اما یکی به نعل یکی به میخ هم در مورد متون منتسب به ایشان خیلی مصداق دارد.
توفیقی عبدال...
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
4
عباسی همه مردم صادقرا میشناسند و کبکهای سر بزیر برف کرده راهم میبنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
1
7
ماشاالله تیکه پرونی در همه سطوح رواج یافته! به امید روزی که مناظره را بفهمیم!!!!!!!!
عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
9
مناظره با مناقشه متفاوت است؛همدیگر را نقد کردن بلااشکال است.ولی تقابل خیر!
در مجموع با موضع گیری زیبا کلام موافقم
اگر بقول حضرت امام میزان رای ملت است؛دامنه رد صلاحیت ها را باز بگذارید تا مردم نمایندگان واقعی خود را به مجلس بفرستند
براستی چند نفر می توانند ادعا کنند 20%شخصیت "شهید مدرس"را دارند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
10
احسنت آقاي زيبا كلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
10
احسنت به آقاي زيباكلام.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
10
انتخاب جان تو چي ميزني؟حتي يك تشكر خشك وخالي ما از آقاي زيبا كلام رو هم نميزني؟؟
بــــابــــایـــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
8
زیباکلام بعد از اتمام دوره کارشناسی در سال ۱۳۵۰ وارد دوره کارشناسی ارشد و سپس دکترای مهندسی شیمی در دانشگاه برادفورد می‌شوددر سال ۱۳۶۳ برای ادامه تحصیل به انگلستان بازمی گردد اما به جای ادامه تحصیل در رشته مهندسی شیمی به علوم انسانی روی می‌آورد. او در دانشکدهٔ صلح‌شناسی دانشگاه برادفورد فوق لیسانس و دکترای خود را می‌گیرد. موضوع تز دکترای او انقلاب اسلامی ایران بوده‌است. زیباکلام در سال ۱۳۶۹ به ایران بازگشته و پس از دو سال وارد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌شود. (برای کسب اطلاعات بیشتر به ویکی پدیامراجعه شود)
نظرات بینندگان