arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۸

بازسازی چهره زن مبتلا به سرطان با کمک تلفن هوشمند

یک بیمار مبتلا به سرطان برزیلی که به علت شدت گرفتن بیماری خود بخشی از چشم و بافت های صورت خود را از دست داده بود و به عبارتی چهره اش دفرمه شده بود، به کمک تصاویر تلفن هوشمند خود دوباره به زندگی طبیعی باز گشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک بیمار مبتلا به سرطان برزیلی که به علت شدت گرفتن بیماری خود بخشی از چشم و بافت های صورت خود را از دست داده بود و به عبارتی چهره اش دفرمه شده بود، به کمک تصاویر تلفن هوشمند خود دوباره به زندگی طبیعی باز گشت.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، دنیس ویسانتین 53 ساله 30 سال پیش به سرطان مبتلا شد که منجر به از بین رفتن تدریجی بخشی از صورت وی شد. این ماجرا روی بخش های مختلف زندگی وی تاثیر گذاشت، ازدواجش خراب شد، دچار اختلالات گفتاری شد و به دلیل جراحاتش در غذا خوردن  با مشکل روبه رو کرد.

اخیرا  دانشمندان پیشگام دانشگاه پائولیستا در سائوپائولو با خانم ویسانتین تماس گرفتند و گفتند که می توانند از عکسهای دوربین های تلفن همراه وی برای بازسازی چهره او  استفاده کنند. محقق اصلی این پروژه؛رودریگو سالازار ، از زوایای مختلفی برای ساختن یک مدل سه بعدی از نیمه سالم صورت خانم خانم ویسانتین عکس گرفت و با تصاویر تلفن همراه وی تطبیق داد.

سپس یک طراح گرافیکی از این کار برای ایجاد یک تصویر آینه ای دیجیتالی استفاده کرد که به صورت سه بعدی چاپ شد و به عنوان نمونه اولیه برای ساختن پروتز سیلیکونی مورد استفاده قرار گرفت. وی گفت: "در گذشته ، ساعت ها کار برای مجسمه سازی به طول می انجامید  و روند کار بسیار تهاجمی بود. اما امروز با تصاویر تلفن همراه ، ما به سرعت یک مدل سه بعدی ایجاد می کنیم."

کل مراحل ، از جمله تعیین دقیق وضعیت پوست، تطابق با رنگ چشم و موارد مشابه 12 ساعت طول کشید و زمان استفاده از روشهای سنتی را نصف کرد. هزینه کار نیز به شدت کاهش یافت. تاکنون بیش از 50 بیمار توسط این تیم تحت درمان قرار گرفته اند و آقای سالازار در MIT Technology Review 2019 به عنوان یکی از مبتکران سرشناس زیر 35 سال در آمریکای لاتین ثبت شده است. اکنون برای خانم ویسنتین روند تغییر زندگی است.خانم ویسنتین فاش کرد که برخی از افراد وقتی او را می دیدند فرار می کردند. اما با پروتز جدید که در چهره وی نصب می شود ، خانم ویسنتین قادر خواهد بود با اطمینان کامل، دوباره در خیابان ها قدم بزند.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان