arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ابلاغ دستورالعمل جدید به اپراتورهای تلفن همراه ؛ ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری با اجازه قبلی مشترک امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا،'لطف الله سبوحی' ،معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ یک دستور العمل جدید به اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری انبوه با کسب اجازه قبلی از مشترک امکان پذیر خواهد بود .

"سبوحی"در ادامه افزود: دستورالعمل ساماندهی پیامک های تبلیغاتی امروز (۲۰ بهمن ماه ) به تمام اپراتورهای تلفن همراه کشور ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند، قبل از ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی یا خبری به مشترکان خود، با ارسال یک پیامک نظر مشترک را در خصوص دریافت و یا دریافت نکردن پیامک جویا شوند و در صورت موافقت مشترک اقدام به ارسال پیامک به مشترک کنند.

سبوحی تصریح کرد: در این دستور العمل به مکانیزم های تایید مجدد نیز تاکید شده تا مشترک با آگاهی کامل انتخاب خود را انجام دهد.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: شکایت هایی در مورد پیامک های تبلیغاتی که وقت و بی وقت به آنها ارسال می شود، از سوی مشترکان تلفن های همراه داشتیم که امیدواریم با ابلاغ این دستورالعمل و اجرای آن از سوی اپراتورها این مشکل برطرف شود.

سبوحی با تاکید بر اینکه تلفن همراه حریم خصوصی افراد است، اظهار داشت: برخی از پیامک های تبلیغاتی مصداق بارز مزاحمت است، بیدار کردن مشترک در ساعت سه بامداد با صدای یک پیامک تبلیغاتی معنی جز مزاحمت ندارد.

وی با بیان اینکه فعالیت تبلیغاتی جا و زمان مشخص باید داشته باشد، افزود: هدف دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) حفاظت از حریم خصوصی افراد است.

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: پیش از این نیز به اپراتورها گفته شده که این امکان را فراهم کنند که اگر مشترکی مایل نبود، تبلیغات روی تلفن همراه او ارسال نشود، اپراتورها نیز ادعا می کردند که این مکانیزم وجود دارد ولی در عمل اجرا نمی شد.

سبوحی با اشاره به رواج مسابقه های پیامکی در کشور گفت: برگزار کنندگان مسابقه ها نیز باید مشترک را از هزینه ارسال پیامک آگاه کنند.

وی افزود: هدف از ابلاغ این دستورالعمل ایجاد فضای فضای مناسب برای کسب و کار همراه با رضایت کامل مشترکانی است که خدمات را دریافت می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
2
5
تیترتون با متن خبرتون خیلی فرق داره و تحریک آمیزه
تیتر درست همون خط اول خبرتون هست
نظرات بینندگان