arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

پيكر ابراهيم يونسي در خاك آرام گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پيكر ابراهيم يونسي ظهر امروز (جمعه، ‌‌٢١ بهمن‌ماه) در خاك آرام گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، پيكر اين نويسنده و مترجم در قبرستان سليمان‌بگ در زادگاه او، بانه، به خاك سپرده شد.

آزاد يونسي ـ پسر ابراهيم يونسي ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا توضيح داد: مراسم تدفين دكتر يونسي بسيار باشكوه برگزار شد و مردم بسياري از مهاباد، بوكان، سقز، سنندج، اروميه و ... زير بارش برف در اين مراسم حضور داشتند، حتا كساني از عراق براي شركت در اين مراسم به ايران آمده بودند.

او همچنين گفت كه در تهران نيز مراسمي سه‌شنبه ساعت ‌١٤ تا ‌١٥:30 در مسجد نور، ميدان فاطمي برگزار مي‌شود.

ابراهيم يونسي، از پيشكسوتان ادبيات ترجمه و داستان‌نويسي ايران، بعدازظهر چهارشنبه (‌‌١٩ بهمن‌ماه) از دنيا رفت.

يونسي كه تقريبا به تعداد سال‌هاي رفته‌ي عمرش كتاب نوشته و ترجمه كرده بود، در سن هشتادوپنج‌سالگي با زندگي وداع گفت. او مدتي بود كه بر اثر كهولت سن در بستر بيماري بود.

ابراهيم يونسي متولد خردادماه سال ‌‌١٣٠٥ در بانه‌ي كردستان بود و از جمله ‌‌٨٣ عنوان كتاب تأليف و ترجمه‌اش اين عنوان‌ها هستند: دن‌كيشوت و سه تفنگدار براي نوجوانان، آرزوهاي بزرگ، خانه قانون‌زده و داستان دو شهر از چارلز ديكنز، آشيان عقاب از كنستانس هون، توفان از ويليام شكسپير، اسپارتاكوس از هوارد فاست، جنبه‌هاي رمان اي. ام. فورستر، سيري در نقد ادب روس و دفتر يادداشت‌هاي روزانه يك نويسنده فئودور داستايوسكي در حوزه‌ي ترجمه / گورستان غريبان، دلداده‌ها، فردا، مادرم دو بار گريست، كج‌كلاه و كولي، داداشيرين، شكفتن باغ، خوش آمدي و دعا براي آرمن در حوزه داستان و رمان تأليفي. او همچنين كتاب‌هايي را در حوزه‌ي داستان‌نويسي منتشر كرده است.
نظرات بینندگان