arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

از سرگیری مذاکرات عراق برای خرید اس 300

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که عراق مذاکرات خود با روسیه را برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-300 از سر گرفته‌ است. وی افزود: این موضوع مدت‌ها پیش باید تمام می‌شد؛ همان زمانی که پایگاه‌های الحشد الشعبی در بغداد و استان‌های دیگر هدف قرار گرفت و نیاز به این نوع سلاح بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد رضا» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (پنج‌شنبه) گفت که مسکو و بغداد مذاکرات خود را برای خرید سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ بار دیگر آغاز کرده‌اند.

او به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «این موضوع مدت‌ها پیش باید تمام می‌شد؛ همان زمانی که پایگاه‌های الحشد الشعبی در بغداد و استان‌های دیگر هدف قرار گرفت و نیاز به این نوع سلاح بود.»

«محمد رضا» سپس گفت که مسئولان مربوطه پس از این حملات برای آغاز دوباره مذاکرات وارد عمل شدند، اما نمی‌داند که در حال حاضر روند گفت‌و‌گوها به کجا رسیده است.

«ایگور کورتشنکو» عضو شورای وزارت دفاع روسیه نیز چندی پیش به اسپوتنیک گفت که روسیه می‌تواند با موشک‌های اس-۴۰۰ دفاع هوایی عراق را بهبود بخشد. او تأکید کرد که ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد نشان داد که عراق نیاز به تقویت سامانه دفاع هوایی خود دارد.

کورتشنکو افزود: «عراق در زمینه همکاری نظامی و فنی شریک روسیه است و مسکو می‌تواند تجهیزات لازم از جمله موشک‌های اس-۴۰۰ یا دیگر سامانه‌ها از جمله "بوک ام-۲" و "تور ام-۲" را برای حفظ حاکمیت و تأمین امنیت حریم هوایی عراق ارسال کند.»

روسیه در سال‌های گذشته روسیه آتش‌بارهای سنگین «توس-۱»، بالگردهای تهاجمی «می -۳۵» و «می-۲۸»، جنگنده‌های سوخو-۲۵، تانک‌های «تی-۹۰» و سامانه دفاع هوایی کوتاه‌برد و میان برد «پانتسیر-اس ۱» در اختیار عراق قرار داده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان