arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شایعه برخورد موشک با هواپیمای اوکراینی می گوید / مگر می‌شود پدافند هوایی به هواپیمایی شلیک کند که ۸ هزار پا ارتفاع دارد+ ویدیو

علی عابدزاده‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید براینکه ایران هیچ حساسیتی درخصوص تحویل جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی ندارد، گفت: ایران مسئول رسیدگی به سانحه هواپیمای اوکراینی است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شایعه برخورد موشک با هواپیمای اوکراینی می گویدعابدزاده پنجشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی آخرین نتایج بررسی‌های کارشناسی انجام شده در خصوص علت سقوط هواپیمای خطوط هوایی اکراین را تشریح کرد.

به گزارش انتخاب، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اولویت مهم ما مشخص شدن علت وقوع سانحه است، گفت: از آنجا که این هواپیما متعلق به کشور دیگری است، براساس مقررات سازمان هواپیمایی جهانی، ایران مسئول رسیدگی به این سانحه است و کشور بهره بردار هواپیما (اوکراین) نیز موظف به همکاری با ما است.

عابدزاده افزود: از فرانسه به عنوان کشور سازنده موتور هواپیمای سقوط کرده و آمریکا به عنوان کشور طراح هواپیما نیز دعوت کرده ایم تا در نشست های بررسی سانحه حضور داشته باشند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: اوکراین و فرانسه نمایندگان خود را معرفی کرده اند. تیم اوکراینی صبح امروز به تهران آمد و امروز جلساتی داشتیم. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بازدیدهای کارشناسی از فردا با حضور کارشناسان و نمایندگان اوکراین آغاز می شود، ادامه داد: ما در ایران توانایی بازخوانی جعبه سیاه را داریم؛ ضمن اینکه از اوکراینی ها نیز کمک می گیریم. بازخوانی جعبه سیاه چیز پیچیده ای نیست.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند

نظرات بینندگان