arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

کیمیای ورزش ایران هم رفت‌؛ وقت استیضاح وزیر نرسیده؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: کیمیا علیزاده تنها بانوی مدال دار المپیکی ایران جلای وطن کرده و از این پس با تابعیت هلندی در مسابقات حاضر خواهد شد!

این خبر تلخ و تایید نشده در حالی منتشر می شود که پیش از این سعید ملایی جودوکار و علیرضا فیروز جا نابغه شانزده ساله شطرنج با خروج از پرچم ایران ،‌ورزش ما را با شوکی بزرگ مواجه کرده بودند.

مهاجرت قهرمانان ایرانی البته اتفاق تازه ای نیست و پیش از این نیز ورزشکاران نچندان شاخص ما به عضویت در تیم های ملی سایر کشور ها در آمده اند اما این روند منفی و مخرب طی چند ماه گذشته با شدت بیشتری دنبال شده و این بار نخبگان ورزش ایران را در صف خروج قرار داده است . کسانی که جای خالی شان به سادگی پر شدنی نیست. اگر سعید ملایی را تمام جودوی ایران ندانیم قطعا او پر امید ترین قهرمان این رشته طی چند سال اخیر بود که می توانست اولین مدال المپیکی این رشته را در توکیو بدست آورد.اما وضعیت برای او به گونه ای رقم خورد که نه تنها ایران را از وجود خود محروم کرد که عواقب اقدامش دامن گیر فدراسیون نیز شده و سایر ورزشکاران این رشته نیز با محرومیت مواجه شدند. در شطرنج وضع از این هم بدتر لست. مسابقه دادن ورزشکاران این رشته با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس از یک طرف و عدم اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی که منجر به حضور فیروزجا در لوای پرچم فایده در مسابقات شد ،مشکلات فدراسیون شطرنج را صد چندان کرد.

چرا باید کار برای قهرمانی مثل فیروزجا به عنوان نخستین سوپر استاد بزرگ شطرنج به جایی برسد که قید ماندن در تیم ایران را بزند؟ مگر چند فیروزجا در شطرنج داریم که به این سادگی از دستش می دهیم؟ یا هجرت کیمیا علیزاده را چگونه می شود توجیه کرد؟ او نماد و سمبل ورزش بانوان بعد از انقلاب و اولین مدال آور المپیکی ایران بود.

وزیر محترم ورزش که به همراه صالحی امیری به سوئیس رفته اند چه پاسخی به این اتفاقات ناگوار دارند؟ آیا بهتر نبود ایشان به جای لوزان و مقر کمیته بین المللی المپیک ، به بهارستان فراخوانده می شد تا در برابر وکلای ملت جوابگوی افتضاحات واقع شده باشد؟!

آیا خانه ملتی ها همچنان قصد دارند در برابر مسائل ورزش روند بی تفاوتی را ادامه داده و به این عضو کابینه اجازه دهند در مسیر بیراهه خود ترکتازی کند؟! آیا اتفاقات فوتبال ملی و سردرگمی باشگاههای بزرگ استقلال و پرسپولیس و آنچه در ماجراهای ویلموتس ، استراماچونی و اخیرا کالدرون رخ داده است به تنهایی دلیل کافی برای فراخوانده شدن به مجلس نبود؟

نظرات بینندگان