arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

باید برای حمل متوفیان در جاده‌ها فکری کرد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: اگر در تهران یک زلزله بالاتر از ۷ ریشتر بیاید حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه و ۸ میلیون تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: اگر در تهران یک زلزله بالاتر از ۷ ریشتر بیاید حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه و ۸ میلیون تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت.

 اسماعیل نجار رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌ کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی گفت: حوادث گوناگون هفته گذشته را به ملت ایران که واقعا هفته سختی را پشت سر گذاشتیم تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: باید از شهردار تهران و آقای کولیوند تشکر کرد چرا که با همدلی چنین پروژه ای را در جهت رسیدگی بهتر به افراد نیازمند درمان پیش بردند.

نجار اشاره ای به حوادث احتمالی تهران داشت و افزود: اگر در تهران یک زلزله بالاتر از ۷ ریشتر بیاید حتما دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه و ۸ میلیون تحت تاثیر غیر مستقیم قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به ضرورت توسعه اورژانس هوایی گفت: رفتارهای ما در حوزه ترافیک هم رفتارهای خوبی نیست برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد. همه به سمت ماشین های مان رفته و به خیابانها آمدیم و حالا تصور کنید ریزش ناشی از زلزله هم اضافه شود و ترافیک هم چاشنی آن بشود که دیگر امدادرسانی حتما ممکن نخواهد بود مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در همین راستا تلاش می کنیم باند دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی هر دو حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد.

وی گفت: اخیرا نیز با دستور رییس جمهور در دیدار با هوانیرو درخصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران به تفاهماتی رسیدیم.

نجار افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بحث امدادرسانی جاده ای است که امروز چندین سازمان در آن نقش آفرینی می کنند و یک ماموریت دارند و همه سر صحنه حادثه می آیند اما آنجا ماشین آتش نشانی وجود ندارد و ماشین می سوزد و هموطنان هم در آن می سوزند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که در این گونه حوادث تعدادی جان باخته به جای می ماند و ابن در حالی است که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانس های خود جان باختگان را جا به جا کنند. در نتیجه باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جاده ها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان