arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

نخست‌وزیر اوکراین: به هر یک از خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما ۸۳۵۰ دلار غرامت پرداخت خواهد شد / دیپلماتهای ما همزمان در حال بررسی چگونگی دریافت غرامت از ایران هستند

حسن روحانی و ولودیمیر زلنسکی، رؤسای جمهور ایران و اوکراین عصر شنبه برای دومین بار در هفتۀ گذشته با یکدیگر بصورت تلفنی در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان ایران گفتگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی و ولودیمیر زلنسکی، رؤسای جمهور ایران و اوکراین عصر شنبه برای دومین بار در هفتۀ گذشته با یکدیگر بصورت تلفنی در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان ایران گفتگو کردند.

به گزارش «انتخاب»، پس از این گفتگو، زلنسکی در تلویزیون اوکراین اعلام کرد که دو طرف توافق کرده‌اند هرچه سریع‌تر کار تشخیص هویت باقی ماندۀ اجساد قربانیان این حادثه (برای شناسایی هویت اجساد غیرایرانی) همچنین کار مشترک برای رمزگشایی از جعبه‌های سیاه این هواپیما را آغاز کنند.

به نوشته یورونیوز، رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر اینکه حقایق دربارۀ این حادثه را نمی‌توان پنهان کرد، افزود کارشناسان اوکراینی حاضر در ایران همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.

زلنسکی ضمن تشکر از جامعۀ بین‌الملل بویژه کانادا، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به دلیل حمایت‌هایشان از کی‌یف در جریان این حادثه، از شرکای بین‌المللی اوکراین خواست تا زمان تکمیل تحقیقات این حادثه، متحد و مصمم باقی بمانند.

او همچنین از پرداخت غرامت به خانوادۀ قربانیان این حادثه خبر داد.

اندکی پس از سخنرانی زلنسکی، اولکسی هونچاروک نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که دولت اوکراین مبلغ ۲۰۰ هزار گریونا (معادل ۸۳۵۰ دلار) به هر یک از خانواده‌های قربانیان این حادثه پرداخت خواهد کرد.

به گفتۀ هونچاروک، پرداخت غرامت به خانواده‌های کادر پرواز این هواپیما نیز بر عهدۀ شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین است. هنوز شرکت شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین به این خبر واکنشی نشان نداده است.

نخست‌وزیر اوکراین افزود که دیپلماتهای اوکراینی نیز همزمان در حال بررسی چگونگی دریافت غرامت از مقامات ایرانی هستند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین بامداد چهارشنبه ۸ ژانویه ( ۱۸ دی) با ۱۷۶ سرنشین تنها مدت کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران، با خطای انسانی هدف موشک پدافند هوایی قرار گرفت و سقوط کرد.

در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما که ۳۲ نفر از آنها اتباع دیگر کشورها بودند، جان باختند.

نظرات بینندگان