arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

احمدی نژاد: هولوکاست یک داستان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور،تصريح كرد كه ملت ايران همواره بر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌هايش تاكيد داشته و سر سوزني از آن جدا نمي‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمود احمدي‌نژاد بعد از حضور در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن طي سخناني در جمع راهپيمايان در ميدان آزادي به تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي در طي 33 سال اخير پرداخت و با بيان اين‌كه خدا را سپاسگزارم كه بار ديگر توفيق حضور در جشن عظيم انسانيت و ارزش‌هاي الهي و حضور در اقيانوس بي‌كران ملت ايران را عنايت فرمود، به ماموريت پيامبران اشاره كرد و اظهارداشت: همه‌ پيامبران براي هدايت انسان و براي كمال انسان آمده‌اند و در واقع آنها آمده‌اند، تا انسان‌ها را به تعالي برسانند و تا مرزهاي خليفة‌الهي او را هدايت كنند و اين‌كه انسان‌ها را براي برپايي حيات طيبه و زندگي سعادتمند در اين جهان راهنمايي كنند.

وي با بيان اين‌كه تحقق اهداف پيامبران در گرو چند عامل است، گفت: عامل اول عبارت است از يگانه‌پرستي و عبوديت خداوند و همه پيامبران آمده‌اند تا بشر را به توحيد و عبوديت خداي يگانه دعوت كنند؛ چراكه تمام زيبايي‌ها و ارزش‌هاي الهي و خيرات و بركات در سايه‌ي توحيد و در سايه عبوديت خداي يگانه است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه عبوديت و آزادي دو روي يك سكه هستند، گفت: تا انسان به اوج عبوديت خداوند نرسد، آزادي را تجربه نمي‌كند و هر قدر به عبوديت خداوند برسد و به آن نزديك شود از سلطه‌ها آزاد مي‌شود و تا كسي به طور كامل به عبوديت خداوند نرسد، اين آزادي به صورت كامل محقق نمي‌شود.

احمدي‌نژاد همچنين عامل دوم در اين ارتباط را عدالت دانست و گفت: پايه و سكوي حركت انسان‌ها به سمت قله‌هاي كمال و ساختن جامعه سعادتمند، عدالت است. در واقع بدون عدالت حقيقت انسان شكوفا نمي‌شود و بدون آن زندگي سعادتمندي برپا نخواهد شد.

وي با اشاره به حركت پيامبران و ماموريت آنها در راستاي ايجاد عدالت گفت: پيامبران آمده‌اند تا بسترهاي ذهني و اجتماعي را به گونه‌اي فراهم كنند كه بشريت قيام به عدالت كند.

رييس‌جمهور همچنين عامل سوم در اين ارتباط را علم عنوان كرد و گفت:‌ در واقع علم يعني حركت در ظلمات. همه پيامبران دعوت به عمل كرده‌اند و دروازه علم را به سمت بشريت باز كرده‌اند.

وي در ادامه به اهميت عشق و محبت اشاره كرد و گفت: انسان‌ها بدون عشق و محبت روي كمال و سعادت را نخواهند ديد. جنس پيامبران و حركت آنها از رحمت، عشق و محبت است. پيامبر عزيز اسلام تجسم عشق و محبت است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه توحيد، عبوديت، عدالت، علم و مهرورزي ارزش‌هاي جهاني هستند و منطبق بر فطرت الهي انسان‌ها، گفت: در هر نقطه‌اي از عالم با هر انساني صحبت كنيد با اين ارزش‌ها آشناست و همه اين ارزش‌ها از بطن دين و از راه دين و استقرار ارزش‌هاي ديني در جهان حاكم مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه خداوند يك دين بيشتر نفرستاده است و تمام پيامبران يك دين و يك حقيقت را متناسب با ظرفيت انسان‌ها در شرايط آن زمان معرفي كرده‌اند و نقطه نهايي توسط حضرت محمد مصطفي (ص) به بشريت عرضه شده است، گفت: انقلاب عظيم اسلامي نيز با همين روح و با اين اهداف و آرمان‌ها شكل گرفته است. انقلاب اسلامي ملت ايران از جنس نهضت پيامبر گرامي اسلام و در همين راستا بوده است. يگانه‌پرستي، محبت و علم و سعادت براي همگان.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي هرگز براي برپايي يك امپراطوري و تسلط بر ديگران ايجاد نشده است. انقلاب براي برتري بر ديگران نيست. انقلاب اسلامي براي توحيد، عدالت، عشق، محبت، علم و سعادت است و براي همه انسان‌ها و ملت‌هاست و انقلاب اسلامي بر اين اساس و با اين روح و آرمان شكل گرفته است.

وي با بيان اين‌كه تداوم انقلاب و نيل به اهداف اصيل انقلاب نيازمند حفظ همين آرمان‌ها، روحيه و اهداف است، تاكيد كرد: حفظ انقلاب اسلامي نيازمند تقواي الهي و مجاهدت‌هاي پي در پي و خستگي‌ناپذير و مستمر است. انقلاب اسلامي مانند نهضت تمام پيامبران الهي، خود مقدمه‌ساز و زمينه‌ساز براي حركت آخر و انقلابي است كه بيايد و جهان را سرشار از عدالت كند و انقلاب بايد در راستاي اين ماموريت حركت كند و براي تحقق آن برنامه‌ريزي كند و در راستاي اين هدف متعالي عمل كند.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه ملت ايران همواره بر حفظ اين آرمان‌ها و ارزش‌ها تاكيد داشته و سر سوزني از آن جدا نمي‌شود، با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي در طول اين 33 سال دستاوردهاي عظيمي داشته است، گفت: اين دستاوردها كم‌نظير و قابل عرضه به بشريت و تاريخ بوده است. استقلال بي‌نظير، حفظ وحدت و انسجام كم‌نظير، كرامت و خودباوري و شجاعت گوشه‌اي از دستاوردهاي بزرگ ملت بزرگ ايران است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامي در طول اين 33 سال در شرايط بسيار سخت و در شرايط بداخلاقي و فشار دشمنان دستاوردهاي افتخارآميزي داشته است به خصوص در سال‌هاي اخير كه فشار دشمنان و بدخواهان چندين برابر شده بود، اين دستاوردها نيز چند برابر شده است. رييس‌جمهور اظهار كرد: طي چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بسيار بزرگ در عرصه هسته‌يي خواهد بود.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ادامه سخنراني خود در مراسم ‌22 بهمن با اشاره به برخي دستاوردها طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: در بخش علمي امروز شاهد نشاط، شكوفايي و جهش علمي در كشور هستيم به طوري كه مشاهده مي‌كنيم قبل از انقلاب سالانه حداكثر ‌300 مقاله علمي داشتيم و اين رقم در طول برنامه سوم به ‌12 هزار مقاله رسيد.

به گفته وي، طي پنج سال در برنامه چهارم تعداد مقالات علمي ثبت شده در مراجع جهاني از مرز ‌34 هزار و ‌800 مقاله عبور كرد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «امروز در علوم پيشرفته صاحب حرف هستيم» گفت: در بخش نانوتكنولوژي در حالي كه امروز رتبه دوازدهم در دنيا را داريم، شش سال پيش رتبه سي و هفتم را داشتيم. در اين بخش در حالي كه در منطقه رتبه ششم را داشتيم، امروز با تلاش دانشمندان رتبه اول را دارا هستيم.

احمدي‌نژاد افزود: در بخش بيوتكنولوژي نيز از رتبه سي و سوم در جهان به رتبه ‌14 ارتقا يافتيم. در اين بخش در منطقه رتبه اول را دارا هستيم.

وي كه سخنانش با تشويق و تحسين مردم همراه بود، ادامه داد: در بخش پزشكي به مرتبه‌اي رسيده‌ايم كه بسياري از داروهاي پيچيده را متخصصين ما در ايران مي‌سازند و حتي بخشي از آن را صادر مي‌كنند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «ظرف سه الي چهار سال آتي رتبه علمي كشور در بخش‌هاي مذكور به رتبه پنج يا ششم دنيا ارتقا پيدا خواهد كرد» گفت: ‌در طول اين چند سال ‌48 دانشكده پزشكي ساخته شده و بجاي اعزام بيماران به خارج از كشور، عده زيادي بيمار براي درمان به ايران مراجعه مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «در هر چهار بخش علوم فضايي، ايران كارهاي خود را مستقيما توسط دانشمندان خود انجام مي‌دهد» افزود: امروز ساخت ماهواره، ساخت ماهواره‌بر، سكوي پرتاب و دستگاه‌ها و ايستگاه‌هاي كنترل زميني، بومي شده است. حدود سه سال پيش ماهواره اميد پرتاب شد و اخيرا ماهواره سنجش.

وي در ادامه گفت: ماهواره نويد علم و صنعت كه حاصل كار استادان و دانشجويان است، اولين تصاوير شفاف را از مراكز مهم جهان مخابره كرده و الان در اختيار ما قرار دارد.

رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد كه ظرف چند سال آتي و در موعدي بسيار زود ماهواره ملت ايران در مدار ‌36 هزار كيلومتري از كره زمين قرار خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه «مستكبران در بخش هسته‌يي عرصه را بر ايران تنگ كرده‌اند» گفت: آن‌ها همه فشارها را وارد كرده‌اند تا ملت ايران هسته‌يي نشود، اما امروز مي‌بينيم كه ملت ايران هسته‌يي شده و بخش مهمي از نيازهاي خود را خود تامين مي‌كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «در آينده نزديك ملت ايران همه نيازهاي خود را توسط دانشمندان ايراني تامين خواهد كرد» گفت: ظرف چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بسيار بزرگ در عرصه هسته‌يي خواهد بود.

رييس‌جمهور در ادامه اجراي اصل ‌44 قانون اساسي را يكي ديگر از دستاوردها دانست و با بيان اين‌كه «اين يك تحول بزرگ اقتصادي در ايران است» گفت: واگذاري سهام عدالت به بيش از ‌40 ميليون ايراني از ديگر كارهاي مهم انجام شده است كه در اين راستا شناسايي و برنامه‌ريزي براي واگذاري اين سهام به پنج ميليون نفر ديگر در حال انجام است.

احمدي‌نژاد اجراي طرح عظيم هدفمندسازي يارانه‌ها را يكي ديگر از كارهاي بزرگ در طول سال‌هاي گذشته دانست كه حركت ملت ايران را به سمت پيشرفت و عدالت مضاعف كرد.

به گفته وي، در پي اجراي هدفمندي يارانه‌ها ظرف يك سال فقط در مصرف بنزين بيش از ‌15 ميليارد دلار صرفه‌جويي اتفاق افتاد كه اين رقم در كيسه ملت ايران و براي ساخت ايران عزيز خواهد بود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «در پي اجراي اين قانون، فاصله طبقاتي كاهش يافته» گفت: در اين يك سال اجراي هدفمندي يارانه‌ها ضريب جيني از ‌4 /0 به ‌37/ 0 صدم كاهش يافته است. همچنين در حالي كه ما تا سال گذشته واردكننده بنزين بوديم، امروز با افتخار اعلام مي‌كنم كه جزو صادركنندگان اصلي بنزين، گازوئيل و فرآورده‌هاي آن در جهان هستيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «در صادرات غيرنفتي يك معجزه اتفاق افتاده است» گفت: قبل از انقلاب سالانه حدود نيم ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم. اين رقم در سال ‌83 به ‌7/5 ميليارد دلار رسيد و امسال صادرات غيرنفتي ملت ايران از مرز ‌35 ميليارد دلار گذشته و تا پايان سال از مرز ‌43 ميليارد دلار خواهد گذشت.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه واردات كنترل شده و طي ‌10 ماهه اول امسال واردات كشور با پنج درصد كاهش مواجه بوده است.

رييس‌جمهور بورس جمهوري اسلامي ايران را فعال‌ترين و موفق‌ترين بورس دنيا عنوان كرد و با بيان اين‌كه «دولت طي اين سال‌ها ‌10 درصد كوچك شده است» گفت: دولت همواره در حال بزرگ شدن بود در حالي كه در حال حاضر ‌10 درصد كوچك شده و چهار وزارتخانه آن كاهش يافته است.

احمدي‌نژاد افزود: تلاش شد ريخت و پاش‌ها كاهش يافته و حرمت بيت‌المال افزايش يابد. اگرچه هنوز برخي ريخت و پاش‌ها، تخلفات و سوء استفاده‌ها صفر نشده، ولي با افتخار اعلام مي‌كنم كه دولت جمهوري اسلامي ايران پاك‌ترين دولت‌ها در همه دنياست.

وي با اشاره به آمار در مورد ساخت و ساز مسكن اظهار كرد: بسياري از سياستمداران و مديران اقتصادي دنيا تعجب مي‌كنند و در ديد اول آمار ساخت و ساز مسكن را باور نمي‌كنند. يكي از روساي كشورهايي كه در ايران قرارداد دارد تا ‌20 هزار مسكن بسازد، ابتدا فكر مي‌كرد اين پروژه كاري بزرگ است، اما وقتي گروهي از آن‌ها براي بازديد از پروژه‌هاي ايران در ساخت مسكن حضور يافتند، ديدند كه پيمانكاران ايراني در يك مجموعه فقط ‌140 هزار واحد مسكوني ساخته‌اند.

رييس‌جمهور افزود: در حال حاضر حدود يك ميليون و ‌400 هزار مسكن روستايي نوسازي شده كه اين دوازده برابر مدت مشابه قبل است.

احمدي‌نژاد با اشاره به طرح‌هاي بزرگ نيروگاهي، اظهار كرد: در طول پنج سال بيش از پنج هزار مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه شده به طوري كه امروز يكي از صادركنندگان اصلي برق در منطقه هستيم.

وي با اشاره به آماري در خصوص ميزان سرمايه‌گذاري صنعتي گفت: از سال ‌81 تاكنون ميزان سرمايه‌گذاري صنعتي به بيش از صد هزار ميليارد تومان رسيده است. اين رقم تا سال ‌57، ‌668 ميليارد تومان بود.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود، به سفرهاي استاني دولت اشاره كرد و گفت: سفرهاي استاني دولت موجب تحكيم وحدت و انسجام ملي و نيل تصميمات دولت به سمت عدالت و ساختن همه ايران شده و توان و نگاه دولت را به سراسر كشور منتشر كرده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه يكي از كارهاي مهم ديگر در كشور، تاسيس صندوق توسعه ملي است، افزود: براي اولين بار در طول تاريخ اين كشور، طي سال گذشته و امسال بيش از 30 ميليارد دلار در اين صندوق براي ساختن كشور ، ايجاد اشتغال و پيشرفت ذخيره شده و دولت بدون اين پول كشور را اداره كرده است.

وي در ادامه به مسائل مربوط به عرصه جهاني اشاره كرد و با بيان اين‌كه ملت ايران در عرصه جهاني الهام‌بخش و اثرگذار بوده است، اظهار كرد: ملت ايران با برخورداري از موضع عدالت و قدرت و در جهت صلح و امنيت جهاني موفق شد گفتمان حاكم بر جهان را كه بر پايه ماديات، سلطه‌طلبي و خودخواهي بود، به عدالت،‌ آزادي و توحيد تغيير دهد و امروز هر جاي جهان كه مي‌رويد، مي‌بينيد كه خواسته‌هاي ملت‌ها توحيد ،‌عدالت و آزادي است.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: كار ديگر ملت ايران، شكستن بت جديد مدرن بود. مستكبران ،‌برده‌داران و استعمارگران براي سلطه بر جهان بتي به نام رژيم صهيونيستي درست كردند كه سوخت و روح اين بت از داستاني به نام هولوكاست نشات مي‌گرفت، ولي ملت ايران اين بت را شكست و زمينه آزادي ملت‌هاي غربي را فراهم كرد.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه هنوز در ابتداي راه هستيم و براي رسيدن به قله‌ها و آرمان‌ها بايد با تقواي الهي ، وحدت و مجاهدت، تلاش كنيم، به وضع امروز منطقه و جهان اشاره كرد و گفت: ملت ايران آزادي ،‌عدالت ، پيشرفت ، اعمال حاكميت ملي و كرامت را حق همه ملت‌هاي عالم مي‌داند و بر اين حق الهي پافشاري مي‌كند. همه ملت‌ها حق دارند آزاد ، با كرامت، پيشرفته و مرفه باشند و عزت آنها محفوظ باشد، ولي به دست آوردن اين حق بايد با همدلي،‌كار و تلاش اتفاق بيفتد.

وي خطاب به ملت‌هاي جهان تاكيد كرد: آزادي و دموكراسي هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران‌هاي ناتو بيرون نخواهد آمد و دخالت‌ كشورها و دولت‌هاي مستكبر، ملت‌ها را به آزادي نمي‌رساند؛چراكه آنها اگر يك دلار خرج كنند، انتظار دارند كه ده‌ها دلار به جيب بزنند و پيش از هر اقدامي منابع ،‌معادن، ‌نفت و ثروت كشورها را بين خودشان تقسيم مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه كشتارها جز خرابي و كينه چيزي به ارمغان نخواهد آورد، تصريح كرد:هر يك نفر كه به زمين مي‌افتد، بذر كينه كاشته مي‌شود. كشورهاي منطقه بدانند كه دشمن به دنبال ايجاد تفرقه بين دولت‌ها، ملت‌ها و مذاهب است و مي‌خواهند بدين ترتيب به دست برخي، برخي ديگر را ساقط كنند و بعد هم نوبت آن برخي ديگر خواهد رسيد.

رييس‌جمهور ادامه داد: برخي دولت‌هايي كه در عمرشان كلمه انتخابات و آزادي را تلفظ نكرده‌اند و اين واژه‌ها معنا و مفهومي براي آنها ندارد، دور هم جمع مي‌شوند و با كمك آمريكا براي ديگران نسخه آزادي مي‌پيچند و قطعنامه صادر مي‌كنند كه اين كار، از طرفي تلخ و از طرف ديگر مضحك‌ترين لطيفه‌اي است كه در تاريخ بشر شنيده شده است.

وي با بيان اين‌كه راه اصلاح ، بازگشت به ملت‌ها و احترام به حقوق آنهاست، افزود: كساني كه امروز در كنار آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي براي نجات رژيم صهيونيستي قيام كرده‌اند و به خط مقاومت فشار مي‌آورند بدانند كه فردا نوبت خود آنهاست و اگر خدايي ناكرده خط مقاومت آسيب ببيند آنها را هم مثل يك دستمال استفاده شده به دور مي‌اندازند.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به دولت‌ها و كشورهاي منطقه تاكيد كرد كه آمريكا و غرب دوستان وفاداري نيستند و من توصيه مي‌كنم كه به ارزش‌ها و ملت‌ها و به دين پاك پيامبر عزيز اسلام حضرت محمد (ص) برگرديد.

وي با تاكيد بر اهميت هوشياري همه ملت‌ها و سياستمداران منطقه گفت: همه بايد هوشيار باشند، تحولات در حال رخ دادن است و بايد صداقت گروه‌هاي سياسي و شخصيت‌هاي سياسي را سنجيد.

وي با بيان اين‌كه معيار صداقت اين افراد چه مي‌تواند باشد؟ گفت: اين موضوع پس از ايمان به خدا و پاكي عبارت است از مخالفت بر ضديت آشكار آنها با سلطه و دخالت آمريكا و غرب در منطقه و همچنين حمايت از ملت مظلوم فلسطين و مخالفت با وجود رژيم صهيونيستي، چرا كه تمام اين مشكلات از ناحيه سلطه‌ي آمريكا و به خاطر وجود رژيم صهيونيستي است.

وي افزود: من اعلام مي‌كنم كه اگر كسي آمد و گفت من طرفدار ملت‌ها، آزادي و دموكراسي هستم، ولي اگر اين فرد و يا گروه در برابر سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي و نظام سلطه سينه سپر نكرد و يا پنهاني ارتباط برقرار كرد، همه بدانند كه او يك دروغگوي بزرگ است.

وي با بيان اين‌كه همه مشكلات ما به خاطر سلطه‌ي آمريكا و وجود رژيم صهيونيستي است و تمام ديكتاتوري‌هاي منطقه و جهان با پشتوانه نظام سلطه و آمريكا اعمال مي‌شود، ‌گفت: آنها امروز آمده‌اند و عليه ملت ايران بسيج شده‌اند و با لحن توهين و تهديد با ملت ايران صحبت مي‌كنند. من به آنها نصحيت مي‌كنم كه روش خود را اصلاح كنيد، تاريخ را بخوانيد و جغرافيا را مطالعه كنيد و ملت ايران را بشناسيد. سابقه و ظرفيت و قدرت او را مورد مطالعه قرار بدهيد و بدانيد با يك ملت بزرگ و تاريخ‌ساز طرف هستيد.

رييس‌جمهور در ادامه با تاكيد بر اين‌كه نظام سلطه و غرب با پيشرفت ملت ايران مخالف است، خطاب به آنها گفت: امروز تمام دنيا فهميده‌اند كه شما با پيشرفت ما مخالف هستيد و موضوع هسته‌يي بهانه است. موضوعات ديگر بهانه است، آنها صحبت از مذاكره مي‌كنند، بسيار خب، ما همواره آماده مذاكره بوده‌ايم، البته در چارچوب عدالت و احترام.

وي افزود: شماييد كه هر روز بهانه مي‌آوريد و دور هم جمع مي‌شويد و قطعنامه صادر مي‌كنيد. به صراحت مي‌گويم كه اگر با زبان زور و توهين با ملت ايران سخن بگوييد، بدانيد كه ملت ايران هرگز در برابر شما تسليم نخواهد شد،‌ تنها راه شما پايبندي به عدالت و احترام به حقوق ملت ايران و بازگشت به ميز مذاكره است و تلاش براي همكاري، و هر راه ديگري جز به شكست‌هاي بيشتر براي شما منتهي نمي‌شود.

احمدي‌نژاد خطاب به آنان ادامه داد: من به شما نصحيت مي‌كنم كه دست از دخالت در منطقه و حمايت از رژيم صهيونيستي برداريد. اين رژيم مثل خودروي اوراقي شده است و به درد شما نمي‌خورد و هزينه آن بيشتر از فايده‌ي آن براي شماست. چرا شخصيت خود را به يك رژيم جعلي و اشغالگر كه مردم خودش نيز آن را قبول ندارند، گره ز‌ده‌ايد.

وي با اشاره به حق مردم مظلوم فلسطين گفت: شما ممكن است با ادامه روش‌هاي قبلي چند سال ديگري را نيز جولان بدهيد و به پيشرفت‌هايي برسيد، اما من دلسوزانه به شما مي‌گويم بيداري عظيم در راه است، طوفان در راه است، طوفان بيداري جهاني در راه است و اگر به ملت‌ها نپيونديد اين طوفان ريشه ظلم و ستم را از جهان برمي‌كند و به اين نفع شماست كه با ملت‌ها باشيد.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران در اين مراسم گفت: تاريخ بشر سرشار از ظلم، ستم و تحقير بوده است و در اوج ستمگران تاريخ، ماركيسيم و كاپيتاليسم قرار دارند و آنها جنايت و ظلم‌هاي خود را در مقياسي انجام داده‌اند كه با هيچ دوره ادوار تاريخي قابل مقايسه نيست. آنها ظلم، چپاول و غارت ملت‌ها را تئوريزه كرده‌اند و در قالب مكاتب گوناگون به ملت‌ها تحميل كرده‌اند، ولي دوره‌هاي اينها نيز به پايان رسيده است. ماركسيسم رفت و صداي شكستن استخوان‌هاي سرمايه‌داري ضدبشري نيز در جهان طنين‌انداز شده است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اين‌كه جهان نيازمند نظم جديدي است، نظمي كه عدالت، پاكي و كرامت را براي تمام انسان‌ها و ملت‌ها تامين كند، نظمي كه همگان در مديريت جهان نقش سازنده‌اي ايفا كنند، گفت: ‌البته تحقق اين موضوع نيازمند حاكميت جديدي است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه انسان جهاني است و نيازمند حاكميت جهاني است، افزود: براي حاكميت تمام انسان‌ها و ملت‌ها فارغ از جغرافيا، قبيله و نژاد، نيازمند حاكميتي بر اساس يگانه‌پرستي، عدالت، عشق و محبت هستيم تا كرامت تمام انسان‌ها را به رسميت بشناسند، ولي سوال اين است كه چه كسي بايد اين نظم را برقرار كند.

وي افزود: آيا كساني كه خود بويي از عدالت و كرامت نبرده‌اند مي‌توانند اين نظم را برقرار كنند و ارزش‌ها را حاكم كنند. به نظر شما آيا رييس دولت آمريكا و روساي برخي از دولت‌هاي اروپايي و يا صهيونيست‌ها كه پشت پرده آنها هستند، مي‌توانند عدالت را برپا كنند؟

وي ادامه داد: پاسخ روشن است. عدالت نيازمند حاكمان صالح و عادل است و من مي‌خواهم با صداي بلند و از زبان تمام‌ ملت‌هاي آزاده جهان اعلام كنم كه جايگزين نظم ناعادلانه بر ضد بشري جهان چيزي جز جامعه كامل مهدوي نخواهد بود و وقتي كه چنين امري رخ دهد، جهان پراز عدالت و عشق خواهد شد و حضرت مهدي (عج) تجسم عدالت و انسان كامل و معصوم است، سرشار از عشق به انسان‌هاست و اين آرمان تاريخي بشر است،‌ اين فصل مشترك تمام انسان‌هاست و تنها راه‌حل مشكلات و سختي‌هاي جامعه بشري است.

وي با بيان اين‌كه اين انديشه و حقيقت، محور وحدت تمام عدالت‌طلبان است، گفت: بياييم دست به دست هم بدهيم و با عشق و محبت و توحيد و عدالت تحقق اين روز را نزديك كنيم.

رييس‌جمهور در ادامه سخنانش ياد امام راحل، شهدا و پيشگامان نهضت انقلاب اسلامي را گرامي داشت و از حضور باشكوه ملت ايران در اين راهپيمايي تشكر و قدرداني كرد.

احمدي‌نژاد سخنان خود را با بيان چند دعا به پايان رساند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
3
61
هیچکس مثل احمدینژاد تاریخ بلد نیست
شاخص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
1
32
همینطور هم جغرافیا.
نظرات بینندگان