arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

انجمن فيزيک امريکا، ترور دانشمندان ايراني را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انجمن فيزيک امريکا با انتشار نامه‌اي سرگشاده با تاكيد بر اين كه دنبال‌ کردن علم بايد باز و جهاني بوده و دانشگران در سراسر جهان بايد از خشونت مصون بمانند، ترور دانشمندان ايراني را محکوم کرد.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، متن اين نامه كه به امضاي رابرت ال. باير - رييس انجمن فيزيك آمريكا - رسيده به اين شرح است: «علم به تمام بشريت تعلق دارد، فراتر از مرزهاست و زندگي هر کس را فارغ از نژاد، مليت يا نظام اعتقادي غني‌تر مي‌کند.

تبادلات و همايش‌هاي علمي نه تنها کار علم را به پيش مي‌برند بلکه راه‌هايي براي همکاري‌ صلح‌آميز و تفاهم بين دانشگران باز مي‌کنند. همان‌طور که در بيانيه‌ انجمن فيزيک امريکا (APS) در باره «سرشت‌ بين‌المللي‌ فيزيک و همکاري‌ بين‌المللي»، گفته شده است دنبال ‌کردن علم بايد باز و جهاني باشد. همچنان که در اين بيانيه به وضوح گفته‌ شده علم مي‌تواند وسيله اي براي گسترش همکاري‌هاي جهاني باشد و با اين نگاه عميقاً باور داريم دانشگران در سراسر جهان بايد از خشونت مصون بمانند.

از ديدگاه انجمن فيزيک امريکا، موج کشتار اخير دانشگران ايراني بسيار آزاردهنده است و انجمن از اين که ايالات متحد اين نوع خشونت را محکوم کرده است استقبال مي‌کند.

انجمن فيزيک امريکا، خشونت عليه دانشگران را هر کجا که باشند محکوم مي‌کند و بار ديگر اعلام مي‌کند که به همکار بودن فيزيکدان‌ها تعهد دارد و باور دارد با علم مي‌توان صلح جهاني را تحکيم کرد.»
نظرات بینندگان