arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰

لاریجانی: دیگر به برخی از کشورهای منطقه گذشت نمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس گفت: به برخی دولتهای منطقه که در جنگ در کنار صدام بودند و اکنون در کنار آمریکا علیه ملت ایران توطئه می کنند توصیه می کنیم دست از این کار بردارند چرا که گذشت ملت ایران درباره آنها تکرار نخواهد شد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی صبح امروز شنبه در جمع باشکوه راهپیمایان 22 بهمن در مشهد مقدس افزود: ملت ایران اهل مذاکره حق طلبانه است و قصد زورگویی هم ندارد اما اهل مسامحه و مجادله نیست لذا کشورهای غربی بدانند ملت ایران در برابر زورگویی آنان کوتاه نخواهد آمد.

وی به برخی از کشورهای منطقه هشدار داد که در قبال جمهوری اسلامی ایران پیرو بی چون و چرای آمریکا نباشد و به دنبال سرزمین سوخته نگردند چرا که اگر توطئه ای علیه ملت ما رخ دهد دامن آن همه منطقه را فرا خواهد گرفت.

رئیس مجلس که سخنانش با تکبیر پی در پی راهپیمایان 22 بهمن همراهی می شد، تصریح کرد: روسای جمهور آمریکا و فرانسه چندی پیش ملت ایران رابه عبور از خط قرمز متهم کردند اما ملت اعتنایی به این تهدیدها ندارد و مشخص کردن این محدوده نیز در صلاحیت آنها نیست.

وی در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای منطقه گفت: ایران همیشه با این کشور ها مدارا کرده است اما در برخورد با آنها نیز ساده لوحانه عمل نکرده است لذا جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه به آنان توصیه می کند فریب لبخند های آمریکا را نخورند.

علی لاریجانی به سیاست آمریکا در برخورد با جمهوری اسلامی طی 33 سال گذشته اشاره کرد و گفت: مبنای سیاست خصمانه آمریکا با ایران مسائل اقتصادی و مالی نیست آنان با بنیان نظام ولایی ایران مشکل دارند و این مشکل همچنان وجود خواهد داشت.

وی سیاست ایران نسبت به اروپا را متفاوت با آمریکا ذکر کرد و گفت: در سالیان گذشته همکاریهای سیاسی و اقتصادی ایران با اروپا بر قرار بوده است و این روابط همچنان ادامه دارد اما اگر اروپا اصرار دارد سیاستهای آمریکا را در قبال ملت ایران به اجرا بگذارد رفتار ملت ایران با آنان نیز تغییر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران در قبال آمریکا که به اصطلاح خودش را قدرت اول دنیا می داند عقب نشینی نکرده است پس بدیهی است که در برابر قدرتهای دست سوم و چهارم نیز ایستادگی خواهد کرد.

رئیس قوه مقننه به قدرتی که جمهوری اسلامی ایران را با سایر کشورهای دنیا متفاوت کرده است، اشاره کرد و در این زمینه به فرمایش رسول مکرم اسلام استناد کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرماید که خیر و برکت مسلمانان در مجاهدت است و حضرت امیر نیز می گوید از جهاد فرار نکنید که مایه ذلت می شود لذا ایستادگی و مقاومت را از مکتب رسول الله و اهل لبیت او فرا گرفته ایم.

لاریجانی به کسانی که خود را امام زمانی قلمداد می کنند اما در برابر ظلم و ستم سکوت می کنند اشاره کرد و گفت: استواری در مبارزه با ظلم است که رهبر معظم انقلاب همیشه در سخنان و رهنمودهایشان بدان اشاره می کنند.

وی محور مبارزه ملت ایران و ستون فقرات انقلاب اسلامی که همچنان با ایستادگی و مقاومت به جلو می رود را ولایت فقیه دانست و گفت: امام راحل عظیم الشان فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد و ملت نیز قدر این نعمت بزرگ را می داند.

وی درخصوص نقش محوری ولایت فقیه در فراز و فرودهای انقلاب طی 33 سال گذشته گفت: در مقاطع مختلف گروههای مختلفی اعم از چپ و لیبرال و و لائیک دست به دست هم داده اند تا به این نهضت بزرگ صدمه وارد کنند اما هیچکدام به برکت ولی فقیه که در راس حکومت است در کارشان موفق نشدند و در نزد ملت منزوی شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و بیان کرد: در حالی که غربی ها برای زیر سلطه نگه داشتن ملتهای منطقه حتی به تغییر کتب درسی کشورهای اسلامی و شخصیت سازی و کار رسانه ای بسیار زیاد روی آورده اند اما در برابر امواج خروشان ملتهای منطقه که از انقلاب اسلامی ملت ایران الهام گرفته بود، قرار گرفتند.

وی گفت: مقاومت، پایداری و بازگشت به سخنان پیامبر که خیر و برکت مسلمانان را در مجاهدت می داند بهترین شیوه ای است که ملتهای منطقه در پیش گرفتند.

وی اظهار داشت: همه تلاش آمریکا و غرب این است که این ابزار یعنی مقاومت و مجاهدت را از ملتها بگیرد و هر روز نیز اتهامی را علیه آنها طراحی می کند.

لاریجانی تروریست خواندن مسلمانان کشورهای منطقه و اتهام تولید سلاح هسته ای توسط ایران را یکی از توطئه های غرب خواند و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری ملتها نباید گول لبخندهای آمریکا را بخورند و باید در برابر توطئه های آنان هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی در پایان سخنانش به پیشرفتهای ملت ایران در 33 سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سایه مجاهدت ملت ایران امروز در بسیاری از شاخص های اقتصادی و علمی کشور ما در منطقه اول است و از نظر تولید ناخالص ملی در رده 20 کشور اول دنیا قرار داریم.
نظرات بینندگان