arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

حمله ترامپ به منتقدان ترور سردار سلیمانی؛ رسانه ها و دموکرات های منتقد این اقدام «جعلی» هستند

رئیس جمهوری آمریکا کسانی را که به دنبال بررسی ادعای کاخ سفید در ارتباط با حملات فوری طراحی شده از سوی سردار سلیمانی علیه آمریکایی هستند، رسانه‌های جعلی نامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله ترامپ به منتقدان ترور سردار سلیمانی؛ رسانه ها و دموکرات های منتقد این اقدام «جعلی» هستنددونالد ترامپ دوشنبه در یادداشت توئیتری خود با اهانت به سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس نوشت رسانه‌های خبری جعلی و همکاران دموکرات آنها در تلاشند تا مشخص کنند آیا حمله بیشتر از سوی آنچه که او "تروریست سلیمانی" نامید، فوری بوده است یا خیر و آیا تیم من با آن موافقت داشته اند؟

وی مدعی شد جواب هر دو به شدت مثبت است اما به دلیل آنچه که او "سوابق هولناک وی" می نامد، از نظر ترامپ "واقعا مهم نیست".

ترامپ و اطرافیان وی همچون مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده بودند ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران به دلیل آن بوده است که حملات فوری و حتمی از سوی این شهید علیه آمریکایی‌ها طراحی شده بوده است.

این ادعا که مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت همواره محل سوال از مقامات کاخ سفید شد که البته هرگز شواهدی از سوی آنان ارائه نشد.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز بار دیگر این ادعا را تکرار کرد و مدعی شد قرار بوده است به چهار اماکن دیپلماتیک آمریکا حمله شود و در همین مصاحبه اظهارات خود را اینگونه اصلاح کرد که الزاما این اماکن دیپلماتیک نبوده اند و ممکن بوده نظامی باشند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اما در روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس، از این حملات اظهار بی اطلاعی کرد و در نهایت ان بی سی نیوز روز یکشنبه خبر داد که ترامپ از 7 ماه پیش، دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده بوده است.

این اظهارات ضد و نقیض از سوی آمریکایی‌های مدعی آزادی بیان و شفافیت، گویای آن است که ترور سردار سلیمانی یک برنامه از قبل طراحی ریزی شده بوده است و هیچ ارتباطی به ادعای آنها مبنی بر حمله فوری و حتمی به اماکن یا نیروهای آمریکایی ندارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان