arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

گفت وگوی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان در خصوص تحولات اخیر منطقه

وزیر امور خارجه پاکستان روز دوشنبه در جریان سفر به ریاض، با همتای سعودی خود در خصوص مواضع اسلام‌آباد نسبت به تحولات اخیر منطقه و تلاش‌ برای تنش‌زدایی بحث و گفت وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«شاه محمود قریشی» پس از سفری رسمی و دو روزه به جمهوری اسلامی ایران، از تهران عازم ریاض شد و با «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی و همتای سعودی وی طیف گسترده ای از تحولات اخیر در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس را بررسی کردند.

در این بیانیه به نقل از وزیر امور خارجه پاکستان، آمده است: اسلام‌آباد از هر تلاش و ابتکار برای تنش‌زدایی در منطقه و حل مسائل با تعامل و گفت‌وگو پشتیبانی می‌کند.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، پاکستان با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرد و متوجه تمایل جمعی برای خنثی سازی تنش‌ها و جلوگیری از هرگونه درگیری شد.

قریشی اظهار داشت: حوادث اخیر پیامدهای جدی برای منطقه به دنبال دارد بنابراین تمامی طرف‌ها ضمن خویشتنداری و اجتناب از افزایش تنش‌ها، باید در مسیر تعامل و دیپلماسی گام بردارند.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: این کشور به عنوان شریک صلح از هیچ تلاشی دریغ نکرده و مصمم به نقش‌آفرینی برای تعامل میان طرف‌ها در منطقه است.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین دراین بیانیه،‌ به نقل از وزیر امور خارجه سعودی آورده است: عربستان از تلاش‌های پاکستان برای تنش‌زدایی در منطقه و حفظ صلح و ثبات با پیشبرد دیپلماسی استقبال می کند.

وزیران امور خارجه پاکستان و عربستان توافق کردند تا تماس‌ها و رایزنی دو جانبه درخصوص تحولات منطقه ادامه پیدا کند.

براساس این گزارش،‌ وزیر امور خارجه پاکستان پس از رایزنی با مقامات سعودی، عازم مسقط شده است. وزیر امور خارجه پاکستان قرار است ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت سلطان فقید عمان با مقامات سلطنتی این کشور نیز دیدار کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان