arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

بغداد ناآرام است / هشدار پلیس کربلا به خرابکاران

فرمانده پلیس کربلا درباره تحولات اخیر این استان با انتشار بیانیه‌ای به خرابکارانی که قصد دارند تظاهرات را به انحراف بکشانند، هشدار داد، المیادین نیز از ناآرامی‌هایی در بغداد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

المیادین در گزارش خود گفته است که تظاهر کنندگان در پل سنک در بغداد تجمع کرده‌ و اقدام به آتش زدن لاستیک کرده‌اند.

همچنین اخباری از آتش زدن رستوران ترکی در مرکز بغداد در محدوده میدان التحریر مهمترین میدان بغداد توسط تظاهرکنندگان منتشر شده است.

یک مقام امنیتی عراق به سومریه نیوز گفت: معترضان به این رستوران ترکی حمله‌ور شده و آنجا را آتش زدند و این مساله باعث شد نیروهای دفاع مدنی و اطفاء حریق وارد عمل شوند.

پلیس کربلا نیز بیانیه‌ای را درباره تظاهرات استان منتشر کرده و تظاهرکنندگان را به خویشتنداری فرا خوانده است.

فرمانده پلیس کربلا درباره تحولات اخیر این استان بیانیه صادر کرده و به خرابکارانی که قصد دارند تظاهرات را به انحراف بکشانند، هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی قادر به حمایت از کربلای معلی هستند و نهایت تلاش خود را برای تامین امنیت استان و پاسخ به خرابکاران به کار می‌گیرند. خرابکارانی که تلاش می‌کنند تظاهرات را به غیر از مناطق تعیین شده بکشانند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی نمایندگانی را برای مذاکره با تظاهرکنندگان فرستاده‌اند تا از خواسته‌های آنها مطلع شده و از هرگونه بستن مسیرها، اعمال خشونت، آتش‌زدن‌ها جلوگیری کنند و به این نحو سلامت افراد و اموال و دارایی‌های مردم حفظ شود. در عین حال در این بیانیه به برخورد شدید پلیس و ارتش با کسانی که به اموال خصوصی و عمومی و نیروهای امنیتی تعدی کنند، تاکید شده است.

از سوی دیگر سخنگوی پلیس عراق اعلام کرد: ۶۰ تن از نیروهای پلیس در اثر پرتاب سنگ از سوی تظاهرکنندگان به نیروهای امنیتی در خیابان الهوره در شهر الکوت مرکز استان واسط زخمی شدند.

حسین السرای، مدیر اطلاع‌رسانی پلیس واسط در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای پلیس نهایت خویشتنداری را برای هرگونه خونریزی از بین دو طرف به کار گرفتند اما برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در خیابان الهوره از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: تظاهرکنندگان به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند که منجر به زخمی شدن ۶۰ نیروی پلیس شد شاهدان گفته‌اند حدود ۴۰ تظاهرکننده و نیروهای امنیتی در پی زد و خورد در خیابان‌های شهر الکوت زخمی شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان