arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

ادعای پمپئو: یک راهبرد بزرگتر پشت ترور سردار سلیمانی وجود داشته / در حال بازسازی یک بازدارندگی واقعی علیه ایران هستیم

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه گفته است که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی بخشی از راهبرد گسترده‌تر آمریکا برای بازدارندگی چالش‌هایی است که از سوی دشمنان ایالات متحده ایجاد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه گفته است که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی بخشی از راهبرد گسترده‌تر آمریکا برای بازدارندگی چالش‌هایی است که از سوی دشمنان ایالات متحده ایجاد می‌شود.

به گزارش رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: ترور ژنرال قاسم سلیمانی بخشی از راهبرد بازدارنده آمریکا در برابر چالش هایی است که توسط دشمنان ایالات متحده ایجاد شده و این راهبرد شامل چین و روسیه نیز می شود.

 

وی بار دیگر این ادعا را تکرار کرده است که شهید قاسم سلیمانی به این دلیل ترور شد که حملات قریب الوقوعی را علیه اهداف آمریکا برنامه ریزی کرده بود.

بر اساس این گزارش پمپئو در سخنانی در دانشگاه استنفورد، هیچ اشاره ای به ادعاهای خود درباره این تهدیدات و حملات به طور مشخص نکرده است.

سخنرانی وی با عنوان "قاطعیت و بازدارندگی: نمونه ایران" بوده که متمرکز بر آن چیزی است که دولت ترامپ آن را "بازدارندگی واقعی" علیه ایران خوانده است.

برخی نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکا، دولت ترامپ را به خاطر اطلاعات فاش نشده درباره حملات قریب الوقوع ادعایی و منطق بی پایه و اساس مربوط به ترور شهید سلیمانی، به چالش کشیده اند.

دونالد ترامپ نیز ادعا کرده است که این اهداف شامل چهار سفارتخانه آمریکا بوده است.

روز یکشنبه نیز مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که هیچ گونه اطلاعات زودهنگام و قبلی درباره حملات قریب الوقوع به سفارتخانه ها نداشته است.

ترامپ روز دوشنبه نیز در اظهارات جنجالی جدیدی گفت: واقعا هیچ اهمیتی ندارد که آیا شهید سلیمانی یک تهدید قریب الوقوع علیه اهداف آمریکا به شمار می رفته است یا نه.

پامپئو افزود: یک راهبرد بزرگتر پشت ترور شهید سلیمانی وجود داشته است. ترامپ و ما در تیم امنیت ملی کاخ سفید در حال بازسازی یک قدرت بازدارنده- بازدارندگی واقعی- علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی اظهار داشت: دشمنان شما نه تنها باید درک کنند که شما ظرفیت لازم برای اعمال هزینه بر آنها را دارید بلکه شما در واقع باید این کار را انجام دهید. توافق هسته ای 2015 میلادی موجب جسور شدن ایران شده بود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان