arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۸
گزارش «رای الیوم» از تبعات ترور سردار سلیمانی برای آمریکا؛

پمپئو جعبه افعی‌های سمی خطرناک را گشوده؛ آیا اولین قربانی، خود او خواهد بود؟

زمانی که روزنامه گاردین که از میزان درستی اغلب گزارشهای آن آگاه هستیم، به نقل از خبرنگار خود می نویسد مایک پمپئو، تصمیم گیرنده ترور سردار سلیمانی بوده، بدین معناست که آمریکا در دام جنگ ترورها در خاورمیانه افتاده است، که هرگز برنده آن نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو، تصمیم گیرنده اصلی ترور سردار سلیمانی، جعبه افعی‌های سمی خطرناک را گشوده؛ آیا اولین قربانی، خود او خواهد بود؟

 رای الیوم نوشت: زمانی که روزنامه گاردین که از میزان درستی اغلب گزارشهای آن آگاه هستیم، به نقل از خبرنگار خود می نویسد مایک پمپئو، تصمیم گیرنده ترور سردار سلیمانی بوده، بدین معناست که آمریکا در دام جنگ ترورها در خاورمیانه افتاده است، که هرگز برنده آن نخواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: سلیمانی از زیرکی خاصی برخوردار بوده و مهندس عملیات نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن، بویژه علیه منافع و اهداف اسرائیل و شکست داعش، شکست دادن نقشه های جدایی طلبانه بارزانی و شکست حمله امارات و عربستان به یمن بود.

پمپئو درست مانند جان بولتون، دشمنی سختی با ایران دارد و معتقد است که این کشور، اکثر نقشه های آمریکا برای منطقه را با شکست مواجه نموده و موشکهای دقیق آن، یک تهدید بزرگ برای اسرائیل محسوب می شود؛ اما همین عداوت پمپئو با ایران، باعث می شود به زودی سرنگون شود، همانطور که سرنوشت بولتون اینگونه بود.

اظهارات مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در این باره که هیچ دلیل و مدرکی برای اتهاماتی که پمپئو متوجه ایران می کند وجود ندارد، منعکس کننده خطر احساس پمپئو نسبت به ایران است که می تواند فاجعه هایی برای آمریکا در منطقه و جهان داشته باشد.

محور ایرانی عراقی حتما از شوک ترور سلیمانی می گذرد و خود را برای پس از آن آماده می کند؛ همانطور که این مهم، در جریان استقبال فرمانده جدید سپاه قدس از شش فرمانده حشد الشعبی و آمادگی برای ارائه کمک های نظامی لجستیک، در راستای بیرون راندن نیروهای امریکایی از 17 پایگاه در عراق، نمود یافت.

عراقی ها هرگز تسلیم باجگیریهای ترامپ و تهدیدات او مبنی بر مصادره 35 میلیارد دلار در بانک فدرالی آمریکا، بعنوان غرامت 24 پایگاه این کشور در عراق، نمی شود؛ چرا که طبق بند پنجم متن توافق امضا شده بین دو کشور، به محض درخواست دولت عراق، لازم است تمام این تاسیسات، جمع شود.

صحبتهای سردار قآنی خطاب به مهمانان عراقی اش در مورد اینکه منطقه ما بین النهرین، یعنی سوریه و عراق، میدان جنگ آینده خواهد بود و باید برای آن آماده شد، به منزله شلیک یک بمب قدرتمند بود.

پمپئو و نتانیاهو، جنگ ترورها را شعله ور کرده اند، که به احتمال زیاد، از سوی هر دو طرف مقابله، ادامه می یابد و چه بسا محدوده ای که محور مقاومت براساس آن حرکت می کند، وسیعتر است؛ به این دلیل که دو جهان عربی و اسلامی، احساس کینه عمیقی نسبت به امریکا و اسرائیل دارند و همین مساله، باعث تشویق آنها برای شهادت داوطلبانه می شود.

پمپئو جعبه ای حاوی افعیهای سمی خطرناک را به روی خود و اسرائیل گشوده است، که اگر به زودی عقب نشینی نکند، اولین شخصی خواهد بود که توسط این افعیها گَزیده می شود.

نظرات بینندگان