arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

کتاب «ترامپِ دمدمی مزاج» منتشر می شود

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از انتشار کتابی در آینده نزدیک خبر داده که به نوشته این رسانه دمدمی بودن دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا و در مواقعی، بی اطلاعی او درباره پاره ای از مسائل را تشریح می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت: ترامپ نشان داده که تا چه اندازه دانش او درباره مسائل ابتدایی جغرافیا دچار ضعف است و در جلسه ای به اشتباه به نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت این طور نیست که با چین هم مرز باشید.

این اظهارات ترامپ باعث شد که چشم نخست وزیر هند از تعجب گرد شود.نویسندگان این اثر به نقل از یک مشاور ترامپ نوشتند وقتی نخست وزیر هند این حرف را شنید با این تفکر که ترامپ فردی جدی نیست و نمی تواند به او به عنوان شریک اعتماد کند از اتاق خارج شد.

فیلیپ راکر و کارول لئونین نویسندگان کتاب جدید درباره ترامپ نوشتند به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا درکی درباره سابقه تاریخی ماجرای حمله پرل هاربر ندارد.

نویسندگان این کتاب افزودند: ترامپ در دیدار از بنای یادبود یو اس اس آریزونا در بندر پرل هاربر به جان کِلی رئیس وقت ستاد کارکنان خود گفت این دیدار برای چیست. این بنای یادبود برای قربانیان حمله ژاپن در سال ۱۹۴۱ به ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام ایجاد شده است؛ حمله ای که آمریکا را وارد جنگ جهانی دوم کرد.

نویسندگان این کتاب سپس به نقل از مشاور ارشد سابق کاخ سفید عنوان می کنند که ترامپ گاهی به طرز خطرناکی بی اطلاع بوده است.

کتاب «نابعه ای که بسیار ثبات روانی دارد» در۴۱۷ صفحه منتشر می شود. عنوان کتاب از اظهارات خود ترامپ گرفته شده که خود را نابعه ای دانسته که ثبات روانی دارد و همه چیز می داند! این کتاب جزییاتی از سه سال نخست ریاست جمهوری ترامپ ارائه می دهد.

به گفته نویسندگان این کتاب اطلاعات ارائه شده بر مبنای ساعت ها مصاحبه با بیش از ۲۰۰ منبع، یادداشت های داخلی و حتی ویدئوهای شخصی است. ابتدا ترامپ گفته بود در مصاحبه ای برای نگارش ای کتاب کمک می کند اما در نهایت در بحبوحه جنگ او با رسانه ها از شرکت در این مصاحبه خودداری کرد.

این کتاب هم چنین به جزییات برخورد رئیس جمهور آمریکا با قانونی درآمریکا می پردازد که شرکت ها و شهروندان آمریکایی را از دریافت رشوه از مقام های خارجی به منظور کسب توافقات تجاری منع می کند و نویسندگان این اثر بیان می کند که ترامپ از قرار به دنبال خلاص شدن از این قانون است.

نویسندگان این کتاب در بخشی از آن اشاره می کنند که رئیس جمهور آمریکا ۷۳ ساله آمریکا چطور بعد از یک جلسه دو ساعته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خود را کارشناس مسائل روسیه توصیف کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک این کتاب قرار است اول بهمن (۲۱ ژانویه) منتشر شود.

این اولین کتاب درباره ترامپ و ریاست جمهوری او نیست. کتاب آتش و خشم: درون کاخ سفید به ریاست ترامپ که مایکل ولف به رشته تحریر در آورد در بین مسائل دیگری به موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و پولشویی که داماد ترامپ در آن نقش داشته می پردازد.

کاخ سفید در واکنش به انتشار کتاب آتش وخشم اعلام کرد که این کتاب پر از ادعاهای غلط است و ترامپ آن را کتابی که کاملا خیال پردازانه است توصیف کرد.

کاخ سفید به درخواست واشنگتن پست برای اظهارنظر درباره کتاب جدید ترامپ پاسخی نداده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان