arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

چرا هرگز نباید بطری های پلاستیکی آب خود را دوباره پر کنید؟

بسیاری از ما عادت داریم بطری های پلاستیکی آب را دوباره پر کرده و استفاد کنیم. اما به نظر می رسد این کار بسیار اشتباه است و پیامدهایی بسیار منفی برای سلامتی ما دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از ما عادت داریم بطری های پلاستیکی آب را دوباره پر کرده و استفاد کنیم. اما به نظر می رسد این کار بسیار اشتباه است و پیامدهایی بسیار منفی برای سلامتی ما دارد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بطری های آب برای بسیاری از افراد محبوب هستند، اما جالب است بدانید این بطری علاوه بر ناسالم بودن برای محیط زیست می تواند برای بدن افراد نیز بسیار خطرناک باشد.

این بطری ها دارای نوعی ماده یمیایی است که معمولاً با نام BPA شناخته می شود. این ماده شیمیایی برای ساخت پلاستیک پلی کربنات استفاده می شود و می تواند به داخل آب نفوذ کند.

محققان BPA را به طیف گسترده ای از موضوعات بهداشتی مرتبط کرده اند. این شامل برخی از اختلالات غدد درون ریز است که بر باروری مردان و زنان تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به برخی سرطانهای وابسته به هورمون مانند سرطان پستان و سرطان پروستات و همچنین مشکلاتی مثل سندرم تخمدان پلی کیستیک را در زنان افزایش می دهد.

 BPA تنها مسئله آب بطری نیست. یک مطالعه جدید نشان می دهد بطری های آب 93 درصد ذرات ریز از پلاستیک ، معروف به میکروپلاستیک  داخل آب بطری می ریزند.با این حال ، بسیاری از تولید کنندگان امروز در حال انتخاب محصولات بدون BPA هستند. براساس تحقیقات سال 2015 که در دیدگاه های بهداشت محیط منتشر شده است ، برخی آن را با BPS یا BPF جایگزین می کنند ، که باز هم هر دو ممکن است سلول های شما را مختل کنند. این تحقیق همچنین توضیح می دهد که چرا پلاستیک یکی از مواردی است که شما هرگز نباید مایکروویو کنید.

بطری های پلاستیکی قابل بازیافت نیز شرایط بهتری ندارند. محققان انواع مختلف بطریهای قابل بازیافت را که توسط ورزشکاران به مدت یک هفته مورد استفاده ورزشکاران قرار گرفتند آزمایش کردند و دریافتند که تعداد باکتریها به بیش از 313 باکتری می رسد. بر این اساس برای هیدراتاسیون بدون آسیب بدن بهتر است از استفاده مجدد از بطری های یکبار مصرف خودداری کنند.

نظرات بینندگان