arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

ترامپ: به خاطر یک تماس بی‌عیب استیضاح می‌شوم

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در واکنش به آغاز رسمی روند محاکمه‌اش در سنا، گفت: استیضاح وی صرفاً به دلیل یک «تماس تلفنی بی‌عیب» بوده و این محاکمه «بسیار سریع انجام می‌شود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ بامداد یکشنبه پس از آنکه بندهای قانونی استیضاحش در سنا قرائت شد، در توئیتی نوشت: همین الان به خاطر یک تماس تلفنی بی‌عیب و نقص استیضاح شدم.

وی همچنین در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که روند استیضاحش بسیار سریع انجام می‌شود.

ترامپ اظهار کرد که بحث استیضاح باعث شده است تا دستاوردهای دولتش از جمله توافق تجاری اولیه با چین و توافقنامه تجاری جدید میان آمریکا، کانادا و مکزیک دیده نشود.

وی متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند.
هدف از این اقدام، لطمه زدن به اعتبار بایدن به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ عنوان شده است.
ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را مشروط به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن فرزند جو بایدن کرده بود.
دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در اجرای عدالت» متهم کردند.
این دو اتهام به عنوان بندهای استیضاح شناخته می‌شود که «آدام شیف» رییس کمیته اطلاعاتی سنا پنجشنبه شب با حضور در سنا این بندها را قرائت و آغاز روند محاکمه ترامپ را کلید زد.
جان رابرتس رییس دیوان عالی آمریکا که قرار است به عنوان رییس جلسه محاکمه عمل کند، بعد از قرائت بندهای استیضاح، در سنا حاضر شد و سوگند یاد کرد.
رابرتس اعلام کرد؛ نشست بعدی این محکمه در ساعت یک بعدازظهر روز سه‌شنبه آتی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان