arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

اظهارات رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره "فتنه زرد": ناچار به تغییر برخی ائمه جمعه هستیم

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه پدیده‌ای منحصر بفرد است که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر ناچار به تغییرات هستیم بخشی به اقتضای سن خود و به دلیل ماموریت‌های جدیدی که داریم باید جای خود را به جوانان بدهند و بعضی‌ها هم تناسبی با جایگاه امامت جمعه ندارند که ناچار به تغییر هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اظهارات رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در جمع نخبگان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: فرصتی که با شهادت حاج قاسم سلیمانی برای کشور ایجاد شد هدیه بزرگی از طرف خداوند بود.

به گزارش انتخاب، مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: این شهادت از لحاظ فرهنگی خیلی کشور را به جلو برد و ظرفیت فوق العاده‌ای بود خون حاج قاسم غوغایی درست کرد که بی‌نظیر بود.

به نوشته فارس، حاج علی‌اکبری به فتنه زرد در کشور اشاره کرد که به سیاه‌نمایی در کشور کمک می‌کند و در همین خصوص گفت: تاریک نشان دادن نظام و فاسد جلوه دادن همه مسوولان و عقبه نظام خلاف مواضع رهبری است رهبری که در بیانیه گام دوم دائم از امید سخن می‌گویند ایشان از همه ما بهتر و بیشتر اشکالات را می‌داند و گردش اطلاعات در اختیار ایشان است.

وی با انتقاد از اینکه چرا همه چیز را زیر سوال می‌بریم خاطرنشان کرد: برای مثال انتخابات نشاط و طرب سیاسی در کشور ایجاد می‌کند ولی ما با کم ظرفیتی و با لکه‌دار کردن حیثیت افراد یک اتفاق خوب را بد جلوه می‌دهیم.

این مسوول با تاکید بر این که در چنین مواردی باید با سطح عقلانیت دهه پنجم انقلاب حرکت کنیم افزود: این فسادنمایی غیر منطقی برای آینده نظام خطرناک است زیرا در کشور پاک دست‌ها کم نیستند و نباید سرمایه‌های اجتماعی را زیر سوال ببریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخشی دیگری از اظهارات خود در جمع نخبگان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تریبون‌های نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب بر اساس مبانی رهبری و نگاه ایشان نماز جمعه را در کشور بازآفرینی می‌کنیم که در درجه اول باز تعریف حوزه ماموریت‌ها و بخشی هم در حوزه منابع انسانی است.

وی جایگاه ائمه جمعه را رفیع دانست و گفت: امام جمعه باید همه را دور خود جمع کند و به فرموده آقا با اقشاری که دیده نمی‌شوند ارتباط برقرار کند رهبری معتقدند که نماز جمعه می‌تواند جای احزاب را پر کنند چرا که جامعه ما طبع خاصی دارد و نخبگان از بطن جامعه می‌جوشند نه از دامن احزاب.

حاج علی اکبری با اشاره به یکی دیگر از فرمایشات رهبری در خصوص اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: معظم‌له فرمودند کدام حزب در دنیا میتینگ هفتگی برپا می‌کند.

وی افزود: نماز جمعه پدیده‌ای منحصر بفرد است که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر ناچار به تغییرات هستیم بخشی به اقتضای سن خود و به دلیل ماموریت‌های جدیدی که داریم باید جای خود را به جوانان بدهند و بعضی‌ها هم تناسبی با جایگاه امامت جمعه ندارند که ناچار به تغییر هستیم.

این مسوول با اشاره به تغییرات زیادی که تاکنون ایجاد شده است افزود: از کسانی که ارادت عمیق به امام و رهبری دارند انتظار کمک می‌رود تا این هدف بزرگ محقق شود چرا که برای این هدف‌گذاری در افق ۱۴۰۴ به مقام معظم رهبری قول داده‌ایم که شبکه امامت جمعه را در اوج کیفیت و مطلوبیت قرار دهیم.

وی گفت: در این هدف‌گذاری امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه خط تعالی فرهنگی و انقلابی استان را باید در دست داشته باشد و باید طبق نقشه حرکت کرده و مطالبه‌گری هم طبق نقشه باشد و از روش های سطحی و مخاطره‌انگیز پرهیز شود و به روش معقول، علمی، مستدل و طبق نقشه این کار انجام شود.

نظرات بینندگان