arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

ظریف در مسقط با وزیر خارجه کانادا دیدار می‌کند

وزیر امور خارجه تا ساعاتی دیگر در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با وزیر امور خارجه کانادا دیدار و گفت و گو می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با وزیر امور خارجه کانادا دیدار و گفت و گو می‌کند.
ظریف که از روز سه شنبه به منظور شرکت در نشست بین المللی رایسینا وارد دهلی نو پایتخت هند شد، در حاشیه این نشست با مقامات حاضر در این نشست رایزنی کرد.
ریس دستگاه دیپلماسی در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره روابط دوجانبه، همکاری های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار بویژه قدردانی از منطقه آزاد تجاری شدن آن و نیز مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.
وی همچنین در یک صبحانه کاری مشترک با همتای هندی خود آخرین تحولات روابط دو جانبه بویژه در زمینه اقتصادی و شرایط منطقه ای را بررسی کردند
وزیران امور خارجه استونی و استرالیا، وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند، یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک، جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی از جمله مقاماتی بودند که ظریف در حاشیه نشست رایسینا با آنها تبادل نظر کرد.
ظریف در ادامه سفر خود از دهلی نو راهی بمبئی شد و در جمع بیش از ۲۰۰ نفر از تجار، بازرگانان و کارآفرینان هندی و ایرانی در خصوص روابط دیرینه ایران و هند و پیوندهای عمیق دو کشور و فرصت های تجاری و اقتصادی ایران و هند سخنرانی کرد.

وی همچنین به همراه وزیر صنایع و معادن ایالت ماهاراشترا در بمبئی و در جمع اعضای اتحادیه صنایع هندوستان شرکت کرد و ضمن سخنرانی به سوالات بازرگانان و کارآفرینان هندی درباره همکاری های تجاری دو کشور پاسخ داد.

نظرات بینندگان