arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

یک هیات ایرانی به اوکراین می‌رود

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد، یک هیات ایرانی به منظور ارایه اطلاعات هواپیمای اوکراینی، هفته آینده به اوکراین سفر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، "وادیم پریستایکو" امروز(جمعه) در پارلمان اوکراین گفت، ایران پس از بررسی اطلاعات جعبه سیاه از سوی تیم تحقیقاتی مشترک متشکل از کارشناسانی از ایران، کانادا و اوکراین، می خواهد اطلاعات و صدای ضبط شده توسط جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

وزارت کشور اوکراین نیز از شناسایی اجساد ۱۱ اوکراینی کشته شده در سانحه هوایی در آسمان ایران خبر داد و گفت، این اجساد یکشنبه به کشور باز گردانده می شوند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین پنجشنبه شب در گفت وگویی تلفنی درباره آخرین وضعیت سانحه هوایی اخیر گفت وگو کردند و در این تماس، محمدجواد ظریف بر آمادگی ایران برای انتقال اجساد شهروندان اوکرینی و نیز مشارکت متخصصان کشور در بررسی جعبه سیاه تاکید کرد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه چهارشنبه(۱۸ دی) از فرودگاه امام(ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد که در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه بر اثر اصابت اشتباهی موشک پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود که همه سرنشینان آن در این حادثه جان باختند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان