arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم؛ شنبه ۲۷ دی ۱۳۴۸: سفیر آلمان شکایت کرده که در معاملات نظامی شخصی به نام «ح» واسطه است

سفیر آلمان شکایت کرده بود که در معاملات نظامی شخصی به نام «ح» واسطه است و خیلی خیال سوءاستفاده دارد، به طوری که ممکن است به اصل معاملات صدمه بزند. شاهنشاه فوق‌العاده عصبانی شدند، چون می‌دانند این شخص رفیق یکی از وزیران است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر آلمان شکایت کرده که در معاملات نظامی شخصی به نام «ح» واسطه استپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

صبح شرفیاب شدم. باز هم جریان معامله ریپیر و پیشرفت کار شبکه مخابرات کشوری را عرض کردم... شاهنشاه سخت عصبانی شدند که چرا تمام نشده است (صبح ساعت ۷ با وزیر پست و تلگراف و رئیس سازمان برنامه در این خصوص کمیسیون کرده بودم).

سفیر آلمان شکایت کرده بود که در معاملات نظامی شخصی به نام «ح» واسطه است و خیلی خیال سوءاستفاده دارد، به طوری که ممکن است به اصل معاملات صدمه بزند. شاهنشاه فوق‌العاده عصبانی شدند، چون می‌دانند این شخص رفیق یکی از وزیران است، امر فرمودند: «سفیر آلمان را بخواه و به او بگو دست او را کوتاه کند. مثل این‌که خاطر خودشان از این امر سابقه داشت.»

امروز عصر شاهنشاه به بازدید لژیون خدمتگزاران بشر تشریف آوردند. از این‌که بی‌سروصدا این همه کار شده، ۴۵ هزار نفر عضو پیدا کرده است، خشنود شدند.

سر شام رفتم. شاهنشاه با علیاحضرت ملکه پهلوی سر به سر می‌گذاشتند. خیلی خوب بود، خندیدیم.

از اخبار مهم جهان ورود طیارات بسیار بزرگ نظامی و غیرنظامی آمریکا به بازار است. هرکدام یک هنگ سرباز با تمام وسایل می‌توانند حمل کنند.

نظرات بینندگان