arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۸

جوانان معترض به بانک مرکزی لبنان حمله کردند

دهها تن از جوانان لبنان جمعه شب در اعتراض به سیاست های مالی و اقتصادی بانک مرکزی ، در اصلی و شیشه های این بانک را در خیابان «الحمراء» در غرب بیروت شکستند و به درون حیاط داخلی آن بمب های دست ساز پرتاب کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رسانه های صوتی و تصویری لبنان، عده ای از معترضان وارد حیاط داخلی بانک مرکزی شدند اما به درخواست نیروهای نظامی و انتظامی و شماری از تظاهرکنندگان، از آن خارج شده اما به طرف ساختمان بانک، سنگ و شیشه شکسته پرتاب کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ضد شورش برای کنترل اوضاع و پراکنده کردن جوانان معترض وارد عمل شدند و از گاز اشک آور استفاده کردند اما معترضان با آتش زدن لاستیک و سطل های آشغال و سنگ پراکنی به طرف این نیروها حاضر به ترک محل حادثه نشدند.

آنان افزون بر مسدود کردن خیابان الحمراء علیه «ریاض سلامه» رییس کل بانک مرکزی لبنان و سیاست ها و برنامه های او شعار دادند.

برخی رسانه های لبنان از زخمی شدن عده ای از جوانان معترض در خیابان الحمراء خبر دادند.

همچنین شمار دیگری از معترضان، مقابل مجلس ملی در میدان النجمه در مرکز بیروت تجمع کردند و علیه مقام های سیاسی، فساد، گرانی، اسراف و حاکمیت مبتنی بر سهمیه بندی طایفه ای شعار دادند.

در جریان ناآرامی ها و درگیری های سه شب پیش ( ۲۴ دی ماه) در خیابان الحمراء و مقابل بانک مرکزی ، ۲۰ تن از معترضان زخمی و ۶۵ تن بازداشت شدند. شب پس از آن هم (۲۵ دی ) ۳۵ جوان معترض از جمله عده ای از عکاسان و خبرنگاران و ۱۰۰ نیروی نظامی و انتظامی روبروی پاسگاه «امیل حلو» در شمال بیروت زخمی شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان