arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

کره جنوبی: سفیر آمریکا حق حاکمیتی سئول را زیر سوال برد

کره جنوبی اظهارات اخیر «هری هریس» سفیر آمریکا درباره روابط دو کره را بسیار نادرست و نامناسب دانست و آن را ضد حق حاکمیت این کشور توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش روز شنبه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از «چونگ وا دایه » نهاد ریاست جمهوری این کشور حاکی است که سفیر آمریکا نباید در مصاحبه با رسانه ها به مسایل داخلی دو کره به این شکل ورود کند.

سفیر آمریکا در کره جنوبی در مصاحبه اخیر خود با رسانه ها تلویحا سئول را تهدید کرد که اگر بخواهد به دنبال افزایش ارتباطات با کره شمالی باشد ممکن است هدف تحریم ها قرار گیرد.

نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی چنین اظهاراتی را هشداری به «مون جائه این» رییس جمهوری این کشور دانسته است که پیشتر گفته بود قصد دارد میزبانی برای از سرگیری همکاری های دو کره باشد.

اما سفیر آمریکا بر این تاکید کرده است که اگر قرار باشد چنین ارتباطات و همکاری هایی میان دو کشور انجام شود باید واشنگتن نیز در جریان قرار گیرد و موضوع از طریق گروه های کاری پیگیری شود.

نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی افزوده است درست نیست سفیر آمریکا در گفت و گو با رسانه ها چنین میزبانی را مورد سوال قرار دهد و اظهارات رییس جمهوری کره جنوبی را به چالش بکشد.

وزیر وحدت کره جنوبی نیز پیش از این خیلی شدید اللحن از سفیر آمریکا انتقاد کرده و گفته است که چنین گفته هایی نشان دهنده زیر سوال قرار دادن حق حاکمیت کره جنوبی است.

«لی سانگ مین» در مصاحبه با مطبوعات گفت که آمریکا بارها به ما اعلام کرده است به حق حاکمیت این کشور در ارتباط با کره شمالی احترام می گذارد.

کره جنوبی مایل است برخی ارتباطات، همکاری ها و طرح های دوجانبه با کره شمالی را از سربگیرد و آن را در تضاد با تحریم های سازمان ملل ندانسته است اما اظهارات سفیر آمریکا نشان می دهد این کشور به دنبال تحت فشار قرار دادن دولت کره جنوبی برای خودداری از چنین اقدامی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان