arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

پاسخ شهاب حسینی به منتقدان: این اگر ریاکاری نیست پس چیست؟

شهاب حسینی که چندی پیش با تحریم جشنواره مخالفت کرده بود، باز دست به کار شد و با انتشار متنی از نظرش دفاع کرد و پاسخ قاطعی به منتقدان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهاب حسینی که چندی پیش با تحریم جشنواره مخالفت کرده بود، باز دست به کار شد و با انتشار متنی از نظرش دفاع کرد و پاسخ قاطعی به منتقدان داد.

شهاب حسینی در بخش‌هایی از متن بلندی که در اینستاگرام منتشر شده است، نوشت: «سلام. این بار خاصه به همه کسانی که از دیروز بنده را آماج سیل انتقادات، قضاوت‌ها، فحاشی‌ها و نفرین‌ها قرار دادند و حتی به فرزندان بی‌گناه بنده هم رحم نکردند. در برابر شما ادب می‌کنم و با نگاهی چون لقمان به شما می‌نگرم و پرهیز می‌کنم از آنچه شما انجام دادید.

بار چندمی است که بنده را به دلیل ابراز عقایدم به بدترین شکل مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهید و انگ وابستگی سیاسی به بنده می‌زنید. در حالی که به یقین نخواهید توانست هیچ گوشه زندگیم که بر کسی به خصوص آنان که بنده را از نزدیک می‌شناسند پوشیده نیست، کوچک‌ترین ردی از وابستگی سیاسی به هیچ نهاد قدرتی پیدا کنید. به مدد خدای بنده نواز بند ناف ارتزاق اعتباری و اقتصادی زندگیم جز به درگاه رحمتش وصل نیست که وسیله آن را درون روح و قلبم به ودیعه نهاده.

چطور می‌توانیم دم از انصراف بزنیم در حالی که کارهایی در کارنامه خود داریم که بودجه آن مشخصا از نهادها قدرت تامین شده این اگر ریاکاری نیست پس چیست؟ کجای کارنامه من چنین کارهایی دیده می‌شود؟

منتقد بسیاری از مواردی هستم که بر سر جامعه‌ام آمده. منتقد اتفاقات بدی هستم که برای فرهنگمان افتاده در عین حال، حال عمومی را درک می‌کنم چون خودم یکی از عوام هستم. اما معتقدم الان وقت کنار کشیدن نیست. تحریم فستیوال و عدم حضور راه چاره نیست چرا که جا برای دیگرانی باز می‌شود که انگیزه‌های دیگری دارند. الان باید بود و حرف زد. الان باید طیف هنرمندان یکصدا مطالبات و انتظارات خود را در یک قالب واحد مطرح نماید.

دست از ظاهربینی برداریم. نگاه اجمالی به کارنامه‌ها خود مشتی است نمونه خروار.»

شهاب حسینی پیش از این از انصراف برخی چهره‌ها از جشنواره‌های فجر انتقاد کرده بود.

نظرات بینندگان