arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

باد و بارش هوای تهران را «سالم» کرد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت تهران،کیفیت هوای پایتخت طی امروز (۲۸ دی ماه) بر اثر بارش‌های پراکنده و وزش باد در وضعیت سالم قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۲۸ دی ماه) با وجود افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته کیفیت هوای پایتخت در محدوده سالم قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از وزش باد و وضعیت مساعد جوی طی ساعات گذشته است.

در طول روز آسمان ابری همراه با بارش پراکنده، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و احتمال می‌رود کیفیت هوا در شرایط مطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت امروز (۲۸ دی ماه) افزایش حجم ترافیک سبب تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق می‌شود و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (۲۹ دی ماه) نیز کیفیت هوا در برخی مناطق در شرایط نامطلوب قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها است. طی فردا (۲۹ دی ماه) افزایش بارش‌ و گاهی وزش باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی فراهم خواهد کرد با این‌حال در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و به‌تبع آن کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت ۸۳ و هوا در شرایط سالم (قابل قبول) بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۴ و همچنان در شرایط سالم است.

نظرات بینندگان