arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

ظریف: گستاخی و نادانی، ترکیب خطرناک موجود در آمریکاست

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی به بیان مواضع کشورمان درباره رخدادهای اخیر پیرامون ایران پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از شبکه تایمز ناو، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که با توجه به رخ‌دادهای اخیر از جمله به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا و حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی، شرایط تا چه اندازه خطرناک است و آینده آن چگونه به نظر می‌رسد، گفت: بسیار خطرناک است، چرا که ترکیبی بسیار خطرناک در آمریکا وجود دارد و آن گستاخی و نادانی است. آن‌ها نمی‌دانند که در این منطقه چه اتفاقی می‌افتد و به اندازه‌ای گستاخ هستند که به دنبال پاسخ‌های صحیح نمی‌گردند و صرفا آماده درگیری تسلیحاتی با کوچک‌ترین تحرک و انجام دادن اقداماتی کاملا غیرقابل قبول و غیرقانونی هستند.

ظریف ادامه داد: آن‌ها باید درس بگیرند که ۴۳۰ شهر در هند سوگوار مردی [سردار شهید قاسم سلیمانی] بودند که آن‌ها ترور کردند. شهرهای عراق، لبنان، سوریه و الجزایر، همگی سوگواری کردند. این مردی است که آن‌ها ترور کردند. چه کسی آن را جشن گرفت؟ داعش. فکر می‌کنم همین باید درسی کافی برای آمریکا باشد که درباره منطقه ما بیاموزد. به جای این که با سیاستی فاجعه‌بار، برای حرکت به سمت تاریکی کامل فشار بیاورد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره دیدار با همتای هندی خود و نقش هند در اوضاع منطقه گفت: ما پیش از آن که جایشانکار برای رفتن به واشنگتن برنامه‌ای داشته باشد، درباره دیدار توافق کردیم. او برای ماموریت دوجانبه ما به ایران آمد و ما درباره تمامی مسائل، هم اقتصادی و هم سیاسی، مذاکرات خوبی داشتیم. هند عاملی مهم است و نقشی مهم در بندر چابهار دارد. شهروندان هندی در همسایگی ما زندگی می‌کنند و خود هند هم در همسایگی ماست. بنابراین، ما از هند انتظار داریم که نقشی مثبت با مشارکت در مذاکرات جدی درباره آینده و همکاری در این منطقه به جای تقابل فعلی در آن، ایفا کند.

او درباره چگونگی این نقش مثبت توضیح داد: فکر کردن، آگاهی و کمک به کاهش جهالت که در آمریکا هم بسیار شایع است، روش خوبی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان