arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

تاکید آلمان بر ادامه همکاری با شرکت چینی هوآوی

وزیر کشور آلمان با اشاره به موضوع مشارکت شرکت چینی هواوی در ایجاد زیرساخت های اینترنت نسل پنجم این کشور و تنش بین آمریکا و متحدان بر سر این موضوع گفت که برلین نمی‌تواند بدون مشارکت شرکت چینی هوآوی، زیرساخت‌های نسل بعدی اینترنت موبایل را در آلمان ایجاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از برلین، ‌آمربکا ماه هاست که متحدان خود را تحت فشار قرار داده تا شرکت هوآوی را از ایجاد نسل بعدی اینترنت موبایل تحریم کنند.

واشنگتن این شرکت چینی را ابزار جاسوسی دولت پکن می داند، ‌اما این شرکت این اتهام را رد کرده است.

با این حال، آلمان تصمیم گرفته هوآوی را از رقابت برای دستیابی به قرارداد ایجاد زیرساخت های نسل5 اینترت موبایل تحریم نکند، ‌اما در عین حال موافقت کرده که شرکت های رقیب باید از استانداردهای بالایی برخوردار باشند، ‌وضعیتی که در نهایت می تواند به مستثنی شدن شرکت چینی از این طرح منتهی شود.

هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان با اعلام اینکه باید از این کشور در مقابل جاسوسی و خرابکاری محافظت شود، گفت که امتیاز ندادن به شرکت های چینی ممکن است طرح احداث شبکه جدید اینترنت موبایل را ۵ تا ۱۰ سال به تعویق اندازد.

وی افزود: تصور نمی کنم که بتوان بدون مشارکت شرکت هوآوی، پروژه نسل ۵ را در آلمان در کوتاه مدت فعال کرد.۹۱۰۹

آمریکا سال گذشته نیز به آلمان هشدار داده بود که اگر شرکت چینی هوآوی اجازه یابد زیرساخت های نسل بعدی اینترنت موبایل آلمان را احداث کند، واشنگتن تبادل اطلاعات با برلین را محدود خواهد کرد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در آن زمان، در نامه ای به وزیر اقتصاد آلمان نوشت که اجازه دادن به مشارکت شرکت هوآوی یا سایر شرکت های چینی در پروژه نسل ۵ آلمان به این معنا است که آمریکا قادر به حفظ همکاری با سازمان های اطلاعاتی آلمان نخواهد بود.

آلمان نیز تهدید آمریکا مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی با برلین درصورت کنار نگذاشتن شرکت هوآوی از شبکه نسل پنجم موبایل در آلمان را رد کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان