arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

کیفیت هوای کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که وضع کیفی هوای بیشتر شهرستان های این استان برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فردین حکیمی گفت: بر اساس آخرین داده ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز در ساعت ۹:۴۲ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و فردیس ۱۱۳، ۱۱۶ و ۱۰۶ است.

وی اظهار داشت:‌همچنین این شاخص در شهرستان اشتهارد ۵۲ بوده که نشان دهنده سالم بودن هوا در این منطقه می باشد.

مدیر کل هواشناسی البرز روز گذشته پیش بینی کرد که شاهد کاهش دما ، یخبندان و بارش برف و باران برای این استان تا اواخر هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

منصوررحمانیان اظهارداشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از رخداد بارش‌های برف و باران، مه آلودگی و کاهش دمای کمینه در منطقه البرز مرکزی است.

براین اساس، لغزندگی سطح جاده، کاهش میدان دید، آلودگی هوا ، ریزش سنگ و سقوط بهمن در جاده های کوهستانی تا اواسط هفته جاری و یخبندان سراسری تا اواخر هفته دور ازانتظار نیست.

همچنین افزایش آلاینده‌ها را طی امروز و فردا درشهرستان‌های البرز خواهیم داشت.

حکیمی به گروه های حساس توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبیی،ریوی افراد مبتلا به این بیماریها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان