arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۹ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کانال بشردوستانه سوئیس و ایران در داووس بررسی می‌شود
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۲۳:۵۴

یک رسانه سوئیسی از بررسی وضعیت تاسیس کانال تجاری ایران و سوئیس در نشست‌های دوجانبه بین سران شرکت کننده در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً نمایندگان ایران را از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۹:۲۷

سایت نشریه الریاضیه عربستان مدعی شد؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بررسی بیشتر این موضوع در کمیته مسابقات و کمیته اجرایی خود، بعدازظهر امروز (یکشنبه) به طور رسمی تصمیم اولیه را تأیید و اعلام کرد نمایندگان ایران یعنی پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و شهرخودرو مشهد حق میزبانی در کشور خود را ندارند و باید از دیگر تیم‌های آسیا در کشوری بی‌طرف میزبانی کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً نمایندگان ایران را از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۹:۲۷

سایت نشریه الریاضیه عربستان مدعی شد؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بررسی بیشتر این موضوع در کمیته مسابقات و کمیته اجرایی خود، بعدازظهر امروز (یکشنبه) به طور رسمی تصمیم اولیه را تأیید و اعلام کرد نمایندگان ایران یعنی پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و شهرخودرو مشهد حق میزبانی در کشور خود را ندارند و باید از دیگر تیم‌های آسیا در کشوری بی‌طرف میزبانی کنند.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: اعضای شورای نگهبان مشغول بررسی شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس هستند/ مثل ادوار گذشته، ممکن است صلاحیت افرادی که اعتراض کرده اند، با توجه به اسناد و مدارک جدیدی که به دست ما می رسد، تائید شود
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۹:۲۶

آنچه که ملاک است بررسی صلاحیت‌ها برای ورود به مجلس است، بنابراین هیچ گاه اسناد و مدارک را مستقیما برای قوه قضائیه ارسال نخواهیم کرد. اگر مراجعِ دیگر صلاحیت داشته باشند و تشخیص‌شان این باشد، آن‌ها می‌توانند اعلام نظر کنند.

کدخدایی افزود: تا روز پنج شنبه (۲۶ دی) دریافت شکایات نامزد‌های رد صلاحیت شده را داشتیم و همزمان رسیدگی به شکایت‌ها آغاز شد. اعضای شورای نگهبان مشغول بررسی شکایات هستند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نتایج احتمالی اعتراضات به رد صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: مثل ادوار گذشته ممکن است افرادی که اعتراض کردند با توجه به اسناد و مدارک جدیدی که به دست ما می‌رسد صلاحیتشان تائید شود و ما نتیجه را اعلام خواهیم کرد

الشرق الاوسط: شرکت‌های هواپیمایی دلیل تصمیم AFC علیه ایران
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۹:۲۴

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا تصمیم دارد که امتیاز میزبانی را از ایران بگیرد و اعلام کرد که برگزاری بازی‌های فوتبال در این کشور ممنوع خواهد بود و تیم‌های ایرانی نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا از حریفان خود میزبانی کنند.

توقیف سه قایق صیادی غیر مجاز کویتی در بندر ماهشهر
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۷:۱۱

سه قایق صیادی غیر مجاز کویتی در آب‌های خلیج فارس، توسط نیرو‌های منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماهشهر دستگیر شدند.

پیکر ۱۶۹ شهید سانحه هوایی شناسایی شد/ تحویل ۱۵۰ پیکر به خانواده‌ها
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۷:۱۰

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که تاکنون پیکر 169 شهید حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی شناسایی شده است. بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور تمام پیکرهایی که بستگان آنها برای اخذ نمونه به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند یا پروفایل ژنتیکی آنها برای تطبیق به پزشکی قانونی تهران ارسال شده، شناسایی شده‌اند.

لغو ۸۰ درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایران
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۷:۰۹

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: بررسی‌های اولیه در هتل‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغوها تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

نمایندگان مجلس: در مورد برجام و همکاری با ‌آژانس تصمیم می‌گیریم
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۷:۰۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای تاکید کردند: ما نمایندگان مردم در مجلس نه در مورد «برجام» بی‌جان نافرجام، بلکه در مورد ماندن و همکاری با آژانس تصمیم خواهیم گرفت تا به غربی‌ها و مشخصاً کشورهای طرف مذاکره در بحث هسته‌ای تفهیم کنیم نظام جمهوری اسلامی در گرفتن تصمیمات قاطع و انقلابی درنگ نخواهد کرد.

بیادی: جبهه‌ پایداری از ائتلاف اصولگرایان انصراف داد
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۷:۰۷

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به خروج جبهه پایداری از شورای ائتلاف اصولگرایان، علت اتحاد و ائتلاف نیافتن اصولگرایان را تمامیت‌خواهی آنان دانست و گفت:‌ حضور قالیباف در ائتلاف اصولگرایان به ضرر او است.

شوک دوم به فوتبال ایران؟
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۹

روزنامه اخبار الخلیج بحرین نوشت: بحرین در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2022 چهارم ژوئن (15 خرداد 99) باید در تهران به مصاف تیم ملی فوتبال ایران برود. با این وجود اگر تصمیم نهایی کمیته رقابت‌های AFC انتقال بازی‌های خانگی تیم‌های ایرانی به زمین بی‌طرف باشد بازی ایران و بحرین نیز به طور طبیعی به جای تهران در کشور دیگری برگزار خواهد شد.

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به مکرون
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۸

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: «به جناب مکرون یادآور می‌شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است تنها یک نام دارد و آن خلیج فارس است. حضور نظامی شما در خلیج فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ اما قابل جبران است.» مکرون در توئیتی برای اشاره به خلیج فارس از نامی جعلی استفاده کرده بود.

آمریکا: کره شمالی در دوران کیم ۶۷ آزمایش موشکی انجام داده
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۷

«جان هایتِن» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که دومین مقام بلند پایه ارتش این کشور است روز یکشنبه گفته است کره شمالی در دوران «کیم ایل سونگ» اولین رهبر این کشور تنها ۹ آزمایش موشکی انجام داد و در دوران جانشین او «کیم جونگ ایل» هم این رقم به ۲۲ آزمایش رسید. این مقام ارتش آمریکا تصریح کرد: رقم آزمایش های موشکی در زمان رهبر کنونی این کشور به ۶۷ مورد افزایش یافته است که بیانگر تسریع این کشور در دستیابی به تسلیحات هسته ای است. هایتن همچنین گفت: کره شمالی سریعتر از هر کشور دیگری در حال ساخت موشک های جدید، افزایش توانمندی های جدید و تسلیحات جدید بوده است.

مشاور ترامپ در امور روسیه برکنار شد
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۷

"اندرو پیک" یکی از مشاوران دونالد ترامپ در امور روسیه به علت انجام تحقیقات امنیتی علیه وی، از ادامه فعالیت منع شد. تحقیقات صورت گرفته در مورد پیک امنیتی است و تا کنون جزئیات بیشتری در مورد علت برکناری وی منتشر نشده است.پیک از ماه نوامبر (آذر) در جایگاه یکی از مشاوران ترامپ مشغول به کار بوده است، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، وی به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور عراق و ایران فعالیت داشته است.

لاریجانی: علت ردصلاحیت بسیاری نمایندگان، اقتصادی نیست
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۶

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در انتقاد از علت‌های بیان شده در مورد رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از جانب شورای نگهبان گفت: مطلبی از جانب سخنگوی شورای نگهبان از سوی رسانه‌ها منتشر شد که علت رد صلاحیت را سوء‌استفاده اقتصادی بیان می‌کرد. این مطلب درست نیست.

هوک: برجام چیزی برای حفظ کردن ندارد
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۴۵

برایان هوک مسوول گروه ویژه امور ایران در وزارت خارجه امریکا در گفت وگو با نشریه ساندی‌تایمز ادعا کرد که ایران بارها برجام را نقض کرده و این توافق ارزش نگه داری ندارد. وی مدعی شد که آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است و در عین حال از مردم و خواست آنها برای دولتی که نماینده آنها باشد، حمایت می‌کند. هوک در ادامه اعاهای خود افزود، فشارها از ناحیه مردم ایران و کاخ سفید،گزینه‌های بدی را برای دولت ایران باقی گذاشته است. «اما آنها می توانند با پذیرش بسیاری از مسیرهای دیپلماتیک که در سه سال گذشته پیشنهاد شد با گزینه‌های بهتری روبرو شوند.»

پوتین پیشنهاد حکومت مادام‌العمر خود را رد کرد
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۸

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام کرد: پوتین در گفت وگو با گروهی از کهنه سربازان روس شرکت کننده در جنگ دوم جهانی در سن پترزبورگ، درخواست یکی از این افراد برای محدود کردن دوره رئیس جمهوری به یک مدت معین را رد کرد. پوتین گفت که حکومت مادام العمر یک فرد، بازدهی خوبی نداشته است. وضعیت اواسط دهه 1980 میلادی که رهبران اتحاد شوروی سابق بر اثر مرگ یکی پس از دیگری جانشین شدند نگران کننده بود. وی افزود: سران حکومت شوروی یکی پس از دیگری تغییر یافتند و در همین حال شرایط لازم برای انتقال قدرت را فراهم نکردند. به همین خاطر از شما بخاطر این پیشنهاد تشکر می کنم اما فکر می کنم که دیگر نباید به آن وضعیت بازگشت.

مذاکرات سرّی برای توافق بین ایران و آمریکا؟
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۷

روزنامه کویتی القبس از قول یک منبع اگاه با اشاره به میانجیگری قطر میان ایران و آمریکا نوشت: اکنون، مذاکرات سرّی در حال انجام است، تا به توافق جدیدی بین ایران و آمریکا، منجر شود. ضمن انکه تهران به دنبال رسیدن به توافقی است که به نفع همه باشد. همانطور که پس از ضربه ایران، مستقیما در مورد رسیدن به توافق تازه ای صحبت کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۶

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان