arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

لغو ۸۰ درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایران

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: بررسی‌های اولیه در هتل‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغوها تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لغو ۸۰ درصد سفرهای ورودی گردشگری به ایرانجعفر حمزه ای با تایید لغو ۸۰ درصد سفرهای ورودی گردشگری از کشورهای اروپایی و آمریکایی پس از وقوع حوادث اخیر به ایران گفت: این شرایط موقتی است و ما با اعمال سیاست‌ها و تصمیم‌ها می توانیم از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه عبور از شرایط فعلی تنها با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میسر نمی‌شود، افزود: برای از عبور از این دوران باید تمام ارکان دولت وارد شوند و از بخش خصوصی کمک بگیریم.

وی افزود: اگر دولت در راستای تسهیل ورود گردشگران این کشورها به ایران تصمیم ‌هایی اتخاذ کند، بخش خصوصی نیز از آن حمایت جدی خواهد کرد و برای ورود گردشگران این کشورها تمهیدات لازم از جمله بکارگیری سرآشپزهای مخصوص این کشورها برای تهیه غذاهای مورد نظر آنها را می اندیشد.

حمزه زاده توجه جدی به گردشگر داخلی را در شرایط کنونی لازم دانست و گفت: زیرساخت گردشگری خارجی،‌ گردشگری داخلی است، در همه کشورهای توسعه یافته، در حوزه گردشگری، سفرهای داخلی در اولویت قرار دارد.

رئیس جامعه هتلداران اضافه کرد: گردشگری داخلی زیرساخت‌های لازم برای گردشگری خارجی را مهیا کرده و از طرف دیگر فرهنگ گردشگری را به وجود می‌آورد و بخش گردشگری را آماده برای پذیرش گردشگر خارجی می کند

تخصیص بنزین سفر یکی از راهکارهای افزایش و تشویق مردم به سفر

وی توزیع سفر در مکان‌هایی با وجود جاذبه کمتر مقصد گردشگری و همچنین محدود نشدن سفر به فصول خاص را از جمله موارد مهم برای توسعه گردشگری داخلی دانست و گفت: وزارت گردشگری همواره در تلاش برای اجرایی شدن این سیاست‌ها بوده؛ ولی بارها با تغییرات مدیریتی این روند مختل شده است.

حمزه‌زاده پیش از این با اشاره به ضررهای وارده به هتل‌ها به خاطر حجم رزروهای ابطال شده، گفته بود: خسارت سنگینی به اقامتگاه‌ها وارد شده است، هم از ناحیه ابطال مسافران داخلی پس از سهمیه‌بندی بنزین و هم پس از حوادث اخیر که حجم لغو رزرو مسافران خارجی را افزایش داده است. بررسی‌های اولیه در هتل‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد رزرو گردشگران اروپایی و آمریکایی در یکی دو ماه آینده لغو شده است. این لغوها تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

حمزه‌زاده گفت: با توجه به این شرایط و درک وضعیت آژانس‌های مسافرتی ما از هتلداران می‌خواهیم در صورت ابطال رزروها، طبق قرارداد با آژانس‌ها رفتار کنند. اگر آژانسی با هتلی قرارداد ندارد توصیه می‌شود طبق ضوابط رزرو و ابطال اقدام شود. همچنین لغو رزرو مسافران انفرادی که خارج از آژانس سفر می‌کنند نیز تابع دستورالعمل لغو است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان