arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

افراد ناشناس در عراق دفتر دادستان نجف را آتش زدند

رسانه های عراقی امروز به نقل از یک مقام امنیتی در نجف که به نام وی اشاره نکرده اند، نوشتند که افراد ناشناس دفتر «عدنان الرزفی» در منطقه "کوفه" در استان نجف را به آتش کشیدند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افراد ناشناس در عراق دفتر دادستان نجف را آتش زدندافراد خرابکار و خشونت طلب با سوء استفاده از اعتراض های مسالمت آمیز مردم عراق امروز (یکشنبه) دفتر دادستان نجف را آتش زدند.

رسانه های عراقی امروز به نقل از یک مقام امنیتی در نجف که به نام وی اشاره نکرده اند، نوشتند که افراد ناشناس و خشونت طلب دفتر «عدنان الرزفی» در منطقه "کوفه" در استان نجف را به آتش کشیدند.

این منبع اعلام کرد که بخش های اداره دفاع مدنی برای خاموش کردن وارد عمل شدند.

در همین حال، با ورود گروه های دفاع مدنی برای خاموشی آتش ناشی از سوختن ده ها حلقه لاستیک در جاده های داخلی و خارجی نجف، همه مسیرهای بسته شده از صبح امروز از جمله فرودگاه شهر بازگشایی شد.

با خاموشی آتش و برداشتن موانع فیزیکی اکنون همه راههای ورودی و خروجی استان نجف باز و رفت و آمد در آنها از سرگرفته شده است.

پیشتر نیز افراد خشونت طلب در شهر نجف اشرف مقر «کتائب حزب الله» عراق را به آتش کشیده بودند.
برخی گزارش ها حاکی است که گروه های خشونت طلب تا فردا (دوشنبه) به دولت و طبقه سیاسی حاکم در عراق برای برآوردن مطالبات خود مهلت داده و در صورت عدم تحقق این مطالبات، تهدید به تشدید خشونت ها کرده اند.

شهرهای بغداد، نجف، کربلا، کوت، ناصریه و دیوانیه امروز در مقایسه با چند هفته گذشته شاهد افزایش اعتراض ها بود.

مطالبه اصلی معترضان مسالمت آمیز عراق معرفی نخست وزیر و برگزاری انتخابات زود هنگام است.

استان های مرکزی، جنوبی و شرقی عراق از اول اکتبر ۲۰۱۹ (دهم مهر ۹۸) به آنچه معترضان فساد و ناکارآمدی، تبعیض، بیکاری و فقر می نامند، صحنه اعتراضات مردمی است.

منبع: عصر ایران

نظرات بینندگان