arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ را بعنوان تهدید امنیت ملی از قدرت بردارید

دموکرات‌های مجلس نمایندگان که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را پیگیر و سرانجام به تصویب رساندند، در نامه‌ای به سناتورهای سنا اعلام کردند که ترامپ یک تهدید امنیت ملی برای این کشور است که باید از اریکه قدرت کنار گذاشته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ را بعنوان تهدید امنیت ملی از قدرت برداریدتارنمای شبکه سی‌ان‌ان روز یکشنبه(۲۹ دی‌ماه) با انتشار این خبر نوشت: دموکرات‌های مجلس نمایندگان اواخر روز شنبه (۲۸ دی ماه) دلایل خود را برای آنکه چرا ترامپ باید از سوی اعضای سنا از قدرت برکنار شود، منتشر ساختند.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد: مدیران دموکراتِ (موافق) استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در آستانه برگزاری دادگاه ترامپ در روز سه‌شنبه (اول بهمن) بطور خلاصه از سنا خواسته‌اند «تهدید رئیس جمهوری ترامپ بعنوان امنیت ملی آمریکا  را برطرف کنید».

این رسانه آمریکایی با بیان اینکه مدیران استیضاح، با کابوس خواندن آنچه که ترامپ مرتکب شده، افزود: مدیران استیضاح، این مطلب را اواخر روز شنبه در حالی به سناتورهای سنا اعلام کردند که قرار است آنها در دادگاه ترامپ بعنوان هیات منصفه عمل کنند.

مدیران استیضاح ترامپ در نامه خود خطاب به سناتورهای سنا نوشتند: تاریخ، تک تک سناتورهای حاضر در سنا را در ارتباط با نگرش صادقانه به واقعیت و دفاع از قانون اساسی آمریکا را مورد قضاوت قرار خواهد داد.

در ادامه این نامه آمده است: نتیجه این روند، تعیین می‌کند که در دموکراسی، یک رئیس جمهوری یک پادشاه نیست، بویژه آنکه شخص رئیس جمهوری بالاتر از قانون قرار ندارد.

به گزارش ایرنا، روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با ولودومیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیق‌هایی درباره « هانتر بایدن » پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش انجام دهد که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود؛ ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف، بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و سپس بند دوم این قطع‌نامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف تصویب کردند.

طرح مصوب استیضاح ترامپ چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه توسط مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند به مجلس سنا برده شد.
مدیران استیضاح، به عنوان دادستان در محاکمه ترامپ در سنا حاضر می‌شوند؛ همچنین « جان رابرتس » قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا به عنوان رئیس جلسه محاکمه ترامپ خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان