arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

سامسونگ صدرنشین فهرست مبتکرترین شرکت فناوری جهان شد

پس از آن که شرکت سامسونگ در صدر فهرست ثبت اختراعات ایالات متحده که توسط سایت روزنامه نگاری داده Sqoop تهیه شده بود، ایستاد، اکنون یکی از مبتکرترین شرکتها در جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آن که شرکت سامسونگ در صدر فهرست ثبت اختراعات ایالات متحده که توسط سایت روزنامه نگاری داده Sqoop تهیه شده بود، ایستاد، اکنون یکی از مبتکرترین شرکتها در جهان است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این مطالعه شرکتها را در سه معیار رتبه بندی کرده است: تعداد کمک هزینه های ثبت اختراع ابزار درخواست شده؛ تعداد برنامه های ثبت اختراع ابزار اعطا شده؛ و تعداد ثبت اختراعات طراحی شده توسط دفتر ثبت اختراعات.

جالب است بدانید که سامسونگ در صدر هر سه رده بندی و IBM در رده دوم قرار گرفت. بیل هنکس ، بنیانگذار و مدیرعامل Sqoop ، در گفتگو با بیزینس اینسایدر، در مورد این مطالعه گفت که تعداد درخواست حق ثبت سامسونگ و IBM "مبهوت کننده" است.

در سال 2019 به سامسونگ 9،413  حق ثبت اختراع دریافت کرد. 8،668 نسخه مرتبط با ثبت اختراع ابزار؛ و 605 مورد نیز درباره ثبت اختراع طراحی است. در حالی که به IBM به 9،190 پرونده ثبت اختراع ابزار اعطا شده و 8292 برنامه ثبت اختراع نیز دریافت کرده است.

اما نکته جالب در این رده بندی این است که هیچ یک از چهار شرکت بزرگ سیلیکون ولی یعنی اپل ، گوگل ، فیس بوک و آمازون در رتبه بالایی قرار نگرفتند.در فهرست تعداد ثبت اختراعات طراحی شده، اپل در رده چهارم قرار دارد. در حالی که در فهرست تعداد اختراعات ثبت شده  آلفابت(شرکت مادر گوگل) در رده نهم قرار دارد.

هانكس در پاسخ به سؤال از رتبه های نسبتاً پایین اپل ، گوگل ، فیس بوک و آمازون گفت: مردم باید وضعیت IBM و سامسونگ را به عنوان غول های فناوری قدیمی تر به خاطر بسپارند. سامسونگ قبل از شروع جنگ جهانی دوم تأسیس شد ، در حالی که IBM قدمتی بیش از یک قرن دارد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان