arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

انسداد راه ارتباطی 160 روستای آذربایجان شرقی به دلیل برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰روستای استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اورجعلی علیزاده عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بارش برف در آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به تداوم بارش و لغزندگی راه‌ها عوامل راهداری با استقرار در راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.

وی با بیان اینکه با تلاش راهداران تمامی راههای اصلی، فرعی و شریانی استان باز است ادامه داد: راهداران در 48ساعت گذشته به حدود 100 خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول 48ساعت گذشته راهداران 4هزار کیلومتر از راه‌های اصلی استان را 10تا12 بار برف روبی کرده و با استفاده از 5هزار و 500تن نمک و شن اقدام به نمک پاشی و شن پاشی راه‌های کرده‌اند تا از لغزندگی آنها جلوگیری کنند.

علیزاده افزود: ارتفاع برف در برخی مناطق شهرستان هشترود به بیش از 35سانتیمتر می‌رسد و هم اکنون تردد در راه‌های اصلی، فرعی و آزادراه تبریز - زنجان به کندی و با استفاده از زنجیرچرخ میسر است.

وی یادآوری کرد: در صورت فروکش کردن بارش برف و کولاک و اتمام عملیات برف روبی راه‌های اصلی و فرعی، راهداران اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی استان خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در پایان گفت: 2هزار و 754روستا در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آنها مسدود می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان