arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳۰ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد توفیق» علاوی نخست وزیر جدید عراق شد
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۶

ایرنا نوشت: برخی منابع مسوول و رسانه ای از معرفی محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید عراق خبر می دهند.

دومین گزارش سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد؛ دو موشک از نوع TOR_M1 از سمت شمال به سمت هواپیما شلیک شده/اولین برخورد هواپیما با موانع در یک پارک تفریحی بوده/هواپیما در زمان سقوط دارای خط سیری در مسیر بازگشت به فرودگاه بوده/هیچ پیام رادیویی از خلبان در خصوص شرایط غیر معمول دریافت نشده /هواپیما تا ارتفاع ۸۱۰۰ پایی صعود کرده و پس از آن از صفحه رادار حذف شده /کنترلر رادار به دفعات با توجه به از دست رفتن اطلاعات پرواز اوکراین به دفعات خلبان را صدا کرده که پاسخی دریافت نکرده
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۳:۵۱

سازمان هواپیمایی گزارش دوم خود از سانحه سقوط پرواز ٥٧٢ هواپیمای متعلق به خطوط اوکراین را منتشر کرد که در آن مستندات جدیدی در خصوص وضعیت پرواز تا لحظه سقوط هواپیما آورده شده است.

برخی منابع خبر از شانس بالای محمد توفیق علاوی برای نخست وزیری عراق می‌دهند
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۱:۴۹

ایسنا نوشت: منابع در ریاست جمهوری عراق تصریح کردند که احتمال تعیین نامزدی توافقی برای تصدی پست نخست وزیری عراق در ساعات آتی وجود دارد. برخی منابع دیگر می‌گویند که اخباری از نزدیک بودن مامور کردن محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت آتی مطرح است.

مقر فرماندهی نیروهای هادی در مأرب هدف قرار گرفت
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۱:۰۴

مقر فرماندهی متعلق به شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن در شهر مأرب واقع در شرق این کشور، بار دیگر هدف حمله موشکی قرار گرفت. شنبه شب هم پایگاه نظامی متعلق به شبه‌نظامیان طرفدار منصور هادی در شهر مدرب هدف حمله موشکی قرار گرفت که بر اثر آن، 116 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

فدراسیون فوتبال: برگزاری بازی‌های تیم ملی در کشور ثالث صحت ندارد
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۰:۰۵

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در خصوص برگزاری بازی‌های تیم ملی در کشور سوم نامه‌ای به ما ارسال نشده است. برگزاری مرحله مقدماتی جام جهانی در کادر فدراسیون جهانی قرار دارد و در این خصوص نامه‌ای را دریافت نکردیم و این موضوع تکذیب می‌شود.

ادعای «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی درباره پشت پرده ساخت پایگاه نظامی برنیس و ارتباط آن با مکه و مدینه
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۱

«مجتهد» نوشت: «پایگاه برنیس که در دریای سرخ اخیرا افتتاح شده است، در راستای یک توطئه‌ای از سوی السیسی و بن زاید از سال‌ها پیش در حالت آماده قرار داشت. هدف اصلی تسلط بر حرمین [مکه و مدینه] در صورت بروز هرج و مرج در عربستان است.»

سردار حجازی جانشین نیروی قدس سپاه شد
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۳:۲۱

سردار سید محمد حجازی با حکم فرمانده کل سپاه بعنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

پیشنهاد AFC به ایران برای حل مناقشه
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۳:۱۴

AFC به ایران برای حل مناقشه پیشنهاد داده است: استقلال و شهرخودرو، پلی‌آف اول خود را در زمین بی‌طرف برگزار کنند. سپس  تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی سه بازی اول خود در دور رفت را مهمان باشند؛ سپس درباره احتمال میزبانی ایران در بازی های برگشت، تصمیم گیری شود.

فدراسیون: کیمیا علیزاده تا سه سال نمی‌تواند برای کشور دیگری مبارزه کند
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۷

پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در باره اینکه گفته می‌شود قرار است کیمیا علیزاده در المپیک 2020 برای آلمان مسابقه بدهد، تصریح کرد: کیمیا علیزاده قانونی نمی‌تواند برای کشور دیگر بازی کند، از آخرین حضور یک ورزشکار در ترکیب تیم ملی باید 3 سال بگذرد تا برای کشور جدید بتواند بازی کند. رسانه‌هایی که این اخبار را منتشر می کنند قطعا از قانون خبر ندارند. اصلا امکان پذیر نیست مگر اینکه کمیته بین المللی المپیک در تیم پناه جویان که راه انداخته است که آن هم شرایط خاص دارد.

سخنگوی وزارت خارجه: نمی‌دانیم سفیر انگلیس برمی‌گردد یا نه
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۶

سخنگوی وزارت خارجه درباره خروج سفیر انگلیس از ایران و درخواست برای کاهش مناسبات با لندن تصریح کرد: در اینکه اقدام سفیر انگلیس خلاف شئون دیپلماتیک و غیرمتعارف بوده است، تردیدی وجود ندارد. وزارت خارجه ایران ایشان را احضار کرد و به ایشان و دولت انگلیس به شدت اعتراض کرد. علاوه بر این آقای ظریف و عراقچی توییت‌های به شدت تندی را منتشر کردند. بیانیه‌ای هم منتشر کردیم که اقدام سفیر خلاف شئون دیپلماتیک و مشکوک بوده است. برخی از گروه‌های مردمی مطالباتی دارند که به‌حق هم هستند اما روندهای دیپلماتیک آداب خاص خود را دارد.

تایید خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۵

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد احتمال سقوط هواپیما بر اثر حمله سایبری، گفت: طبق بررسی‌ها و گزارش مسئولان ستادکل نیروهای مسلح خطای انسانی در سقوط هواپیمای اوکراینی اثبات شد. «مجتبی ذوالنوری» با اشاره به جلسه ای برای بررسی این موضوع افزود: ابهام در خصوص احتمال جنگ الکترونیک و هجوم سایبری در این حادثه به عنوان یکی از مباحث مطرح شد که تقریباً تا الان این موضوع منتفی است مگر آنکه در آینده اطلاعاتی در این راستا به‌دست آید و اثبات شود که حملات و خرابکاری سایبری وجود داشته است اما فعلاً این موضوع اثبات نشده است.

ظریف : ایران در دنیا متهم به پولشویی است؛ به این دلیل که کنوانسیون ها را امضا نمی کنیم
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۴

ظریف در مجلس درباره سوال ذوالنوری در خصوص ادعای وجود پولشویی در کشور پاسخ داد: در دنیا به خاطر این که کنوانسیون های مربوط به پولشویی را امضا نمی کنیم دولت جمهوری اسلامی متهم به پولشویی است اما من تاکید کرده ام دولت و نظام جمهوری اسلامی از این اتهام مبرا هستند اما در کشور منافعی هم وجود دارد که مانع امضا معاهدات می شود. ظریف با توضیح آن که آنچه که من در مورد پولشویی گفتم با آنچه برخی ادعا می کنند متفاوت است گفت: امروز دشمن کل ملت ایران را نشانه گرفته است فاجعه ترور شهید سلیمانی، فاجعه کرمان و فاجعه هواپیمای اوکراینی که 176 خانواده را داغدار کرد باید ما را به یکدیگر نزدیکتر کند، در هند به من گفتند در 430 شهر هند برای شهید سلیمانی مراسم گرفته شده است این وحدت را در چنین شرایطی که استبداد علیه همه ملت ایران شمشیر را از رو بسته است باید حفظ کنیم، همه ما با عقاید مختلف زیر یک پرچم زندگی می کنیم.

فدراسیون : لغو میزبانی ایران در بازی های ملی صحت ندارد
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۴

امیر مهدی علوی،سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برخلاف برخی شایعات منتشره هیچگونه نامه ای از سوی فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم امکان میزبانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی دریافت نشده است.

یک ادعا: حکم نهایی AFC علیه ایران ابلاغ شد
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۷

حافظ المدلج، خبرنگار نشریه الریاضیه عربستان مدعی شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم نهایی خود را مبنی بر محرومیت ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا به فدراسیون این کشور ابلاغ کرده ولی هنوز هیچ پاسخی از سوی ایرانی ها دریافت نکرده است.

واژگونی اتوبوس در جاده ساوه - سلفچگان
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۶

رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور ساوه – سلفچگان، چهار تن جان باختند و ۱۲ تن مصدوم شدند.

تکذیب وجود سم آفلاتوکسین در شیر و لبنیات
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۵

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ضمن آنکه ادعای وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات را کذب خواند، گفت: مطرح کردن چنین ادعاهایی تنها می‌تواند باعث کاهش مصرف شیر و لبنیات در کشور شود که مقدمه‌ای برای عوارض جبران ناپذیری مانند کمبود کلسیم، نرمی استخوان،‌ شکستگی خود به خودی و... شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۰۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان