arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

کاهش زمان حضور اورژانس در تصادفات شهری و جاده ای استان مرکزی

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان مرکزی زمان حضور تکنسین های اورژانس سر صحنه تصادفات در مناطق شهری را ۶ دقیقه و در جاده ۱۲ دقیقه بیان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش زمان حضور در تصادفات شهری و 6 درصد در تصادفات جاده ای حاصل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان مرکزی زمان حضور تکنسین های اورژانس سر صحنه تصادفات در مناطق شهری را ۶ دقیقه و در جاده ۱۲ دقیقه بیان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش زمان حضور در تصادفات شهری و 6 درصد در تصادفات جاده ای حاصل شده است.

دکتر پریا بهرامی امروز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به انجام ۶۷۱ مورد ماموریت جرحی در کیلومتر ۲۰ تا ۳۰ محور دلیجان-اصفهان بیان کرد: آنتن دهی در این محور با مشکلات بسیار مواجه است و لازم است اقدامات لازم برای ارتباط تلفن همراه و بهبود اطلاع رسانی در این محور انجام گیرد.

وی با اشاره به انجام ۵۱۴ ماموریت در کیلومتر ۵ تا ۳۰ محور اراک-بروجرد گفت: در کیلومتر ۳۰ تا ۳۵ محور اراک- بروجرد نیز طی ۹ ماهه سال ۹۸، ۴۵۳ ماموریت و ۴۹۷ ماموریت نیز توسط اورژانس در کیلومتر ۱۰ تا ۳۰ محور اراک-قم انجام شده است.

بهرامی با اشاره به انجام ۴۴۳ ماموریت در حوالی امامزاده عباس(ع) محور کمیجان-میلاجرد، بیش از ۶۰ درصد این ماموریت ها را ناشی از تصادف موتورسواران بیان کرد.

وی ماموریت های کیلومتر ۳۰ تا ۷۰ محور اراک-قم را ۴۴۰ مورد، ماموریت های گردنه قاقان در محور اراک-ازنا را ۲۴۷ مورد، ماموریت های پیچ خسبیجان محور اراک-خنداب را ۲۲۴ مورد، ماموریت های کیلومتر ۱۸ تا ۳۰ محور اراک-ایبک آباد و کیلومتر ۳۰ تا ۴۰ محور اراک-گیلی را به ترتیب ۲۱۸ و ۱۸۴ مورد عنوان کرد.

بهرامی افزود: ۱۵۱ مورد از موارد فوت در تصادفات قبل از حضور اورژانس و ۳ مورد در زمان حضور تکنسین ها رخ داده است، اما ۳۷ درصد فوت در حوزه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اراک(منهای دانشگاه علوم پزشکی ساوه و خمین) به ثبت رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: ۵۴۶ ماموریت توسط هلال احمر استان در ۹ ماهه امسال انجام شده است که ۴۴۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

محمد محمدی افزود: سر صحنه تصادفاتی که هلال احمر حضور پیدار کرده است ۶۸ مورد فوتی به ثبت رسیده و ۴۹ مورد رهاسازی مصدوم در خودرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر در اتوبان ساوه-تهران با ۱۱۰ مورد ماموریت بیشترین فعالیت و حضور را داشته است، گفت: برای دهه فجر پایگاه ایجان خنداب نیز بهره برداری می شود که با افتتاح آن تعداد پایگاه های هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان به ۱۳ پایگاه می رسد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان