arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

استفاده حداکثری از ظرفیت امداد هوایی برای کاهش تلفات جاده ای در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: به منظور کاهش فوت در سر صحنه تصادفات جاده ای باید از امداد هوایی نهایت استفاده صورت گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: به منظور کاهش فوت در سر صحنه تصادفات جاده ای باید از امداد هوایی نهایت استفاده صورت گیرد.

مهدی زندیه وکیلی امروز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، بیان کرد: میزان فوت سر صحنه در استان مرکزی ۶۲ درصد است که بسیار بالاست و باید مشخص شود که طولانی شدن مدت زمان امدادرسانی عامل افزایش این آمار است یا بالا بودن شدت تصادفات.

وی تصریح کرد: فوت سر صحنه تصادفات جاده ای در استان مرکزی بیشتر از میانگین کشوری(۵۸درصد) است. این آمار نامطلوب است و باید تحلیل و بررسی و علت یابی شود.

زندیه وکیلی بر ضرورت استفاده از ظرفیت امداد هوایی در استان تاکید کرد و گفت: اگر شدت تصادف بالاست باید حتما از امداد هوایی استفاده شود تا تلفات سر صحنه تصادفات جاده ای کاهش یابد.

وی گفت: آزادراه ساوه-همدان و ساوه-تهران باید مجهز به سیستم کنترل سرعت متوسط باشند و اگر تاکنون این امر صورت نگرفته است باید محقق شود. انتظار پلیس برای افزایش تعداد دوربین در این دو آزادراه به جاست و باید دنبال شود.

معاون استاندار اضافه کرد: اگر دوربین ها هنوز از گمرک ترخیص نشده است حتما مکاتبات لازم با گمرک کشور انجام خواهد شد که تا پیش از پایان سال این مشکل حل و دوربین ها در محورهایی مواصلاتی استان مستقر شود.

وی در خصوص استقرار پایگاه اورژانس جاده ای در کیلومتر ۸۴ آزادراه ساوه- همدان گفت: این موضوع دغدغه استان است و لازم است با توجه به اقدامات انجام شده، این پایگاه برای دهه فجر افتتاح شود.

زندیه وکیلی اضافه کرد: اگر فرد یا ارگانی اقدام به قطع برق در مسیرها یا قطع برق دوربین ها کرد اعلام جرم می‌کنیم چراکه این موضوع با سلامت و امنیت مردم در ارتباط است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر امکانات مورد نیاز ۴۶ دوربین در محورهای مواصلاتی استان مرکزی نصب است و برای فعالسازی آنها اقدامات لازم به انجام رسیده است، اما دوربین ها هنوز از گمرک ترخیص نشده است و این امر باعث تاخیر در روند کار شده است.

علی زندی فر افزود: متاسفانه در برخی از محورها با سرقت ملزومات دوربین ها مواجه هستیم و برای راه اندازی این دوربین ها باید پروسه اخذ انشعاب مجدد براساس آیین نامه سال ۹۸ دنبال شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اضافه کرد: در آزادراه ساوه - همدان در گذشته امکان ارزیابی سرعت متوسط خودروها وجود داشت، اما به دلیل سرقت صورت گرفته این امر در حال حاضر متوقف شده است.

زندی فر اضافه کرد: استان مرکزی از نظر تلفات تصادفات جاده ای رتبه نهم کشور را دارد ولی در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش تلفات تصادفات جاده ای حاصل شده است.

 در این جلسه مقرر شد مخابرات پیگیری لازم جهت توسعه سیستم آنتن دهی موبایل در محورهای شهرستان دلیجان، اراک - بروجرد و اراک – قم را انجام دهد. با توجه به اینکه تصادفات و فوت سر صحنه، در استان مرکزی بالاتر از متوسط کشوری است تا قبل از نوروز پایگاه اروژانس در برخی از محورها مستقر و در حوزه ساوه از امداد هوایی استان مرکزی، تهران و قم برای خدمات رسانی به تصادفات استفاده شود و مدیرکل مدیریت راه‌های کشور در جلسه آتی کمیسیون دعوت شود تا مشکلات محورهای استان در حوزه کنترل سرعت طرح شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان