arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

دادگاه فدرال عراق: هنوز تصمیمی درباره خروج نیروهای خارجی نگرفته‌ایم

ایاس الساموک"، سخنگوی دادگاه فدرال عراق در سخنانی نسبت به مطرح شدن موضوع اخراج نیروهای خارجی و به ویژه آمریکایی از عراق در این دادگاه واکنش نشان داد. وی در این باره گفت: دادگاه فدرال عراق تا بدین لحظه هیچ تصمیمی درباره خروج و یا باقی ماندن نیروهای خارجی از کشور اتخاذ نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه فدرال عراق: هنوز تصمیمی درباره خروج نیروهای خارجی نگرفته‌ایمدادگاه فدرال عراق اعلام کرد که هنوز تصمیمی مبنی بر خروج و یا ابقای نیروهای خارجی در این کشور اتخاذ نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، "ایاس الساموک"، سخنگوی دادگاه فدرال عراق در سخنانی نسبت به مطرح شدن موضوع اخراج نیروهای خارجی و به ویژه آمریکایی از عراق در این دادگاه واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: دادگاه فدرال عراق تا بدین لحظه هیچ تصمیمی درباره خروج و یا باقی ماندن نیروهای خارجی از کشور اتخاذ نکرده است.

در پی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در بغداد و شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشد شعبی، پارلمان قانون اخراج نظامیان خارجی و به ویژه آمریکایی را از این کشور تصویب کرد.

در همین راستا و پس از اتخاذ این تصمیم از سوی پارلمان، اسامه عبدالعزیز النجیفی، رئیس جبهه نجات و توسعه عراق گفت که تصمیم پارلمان درباره خروج نیروهای خارجی یک تصمیم "فوری و شتابزده" بوده و "غیرقانونی" است؛ چراکه اتخاذ چنین تصمیماتی از اختیارات پارلمان نیست و طبق مصوبه دادگاه فدرال، پارلمان نمی‌تواند تصمیمات اجرایی الزام‌آوری را برای دولت صادر کند، به ویژه اینکه دولت کنونی دولت موقت است و حق انجام اقدامات در زمینه مسائل راهبردی را ندارد.

نظرات بینندگان