arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

مدیریت بحران: پیکر ۱۶ جان باخته ایرانی سانحه هوایی هنوز تحویل خانواده ها نشده

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از میان ۱۷۶ جان باخته سانحه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در جنوب تهران، تاکنون عملیات شناسایی هویت ۱۶۹ نفر به اتمام رسیده اما پیکر ۱۶ شهید ایرانی آن هنوز تحویل خانواده ها نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منصور درجاتی گفت: تاکنون در مجموع ۱۵۳ پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اکراینی تحویل خانواده آنان شده است که از این تعداد، ۱۳۱ پیکر مربوط به شهدای ایرانی و ۲۲ پیکر متعلق به شهدا و جانباختگان خارجی این سانحه است.

وی یادآورشد: هفت پیکر هنوز در مرحله تشخیص هویت است.

درجاتی، این پیکرها را متعلق به اتباع خارجی دانست و گفت که خانواده این افراد در خارج از ایران بسر می برند و ما منتظر همکاری آنان در زمینه تعیین هویت جانباختگان هستیم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، از میان پیکرهای اتباع خارجی که تاکنون تحویل داده شده است، هفت پیکر مربوط به خدمه و سرنشینان اوکراینی، یک نفر کانادایی و پیکر ۱۱ شهید افغانستانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پیکر تمامی شهدای ایرانی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، شناسایی شده است.

درجاتی یادآور شد: تمامی عملیات شناسایی هویت این شهدا و جانباختگان در حضور کارشناسان بین المللی انجام شده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و خدمه پروازی که ۱۴۷ نفر از آنان ایرانی بودند ، صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود اما ۵ دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری، ‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

با توجه به طرح فرضیه های گوناگون در این زمینه، بررسی نهادهای مسئول برای شناسایی علت دقیق این سانحه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان