arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

واکنش وارن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا به جلوگیری از ورود یک دانشجوی ایرانی به آمریکا: شب هنگام او را بازداشت کرده اند؛ اخراج او از آمریکا باید متوقف شود

الیزابت وارن نامزد پیشتاز حزب دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ارتباط با جلوگیری از ورود یک دانشجوی ایرانی از سوی اداره گمرکات و حفاظت مرزی این کشور، رفع بازداشت و جلوگیری از روند اخراج او از آمریکا را خواستار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام‌های کاخ سفید در حالی که مدعی حمایت از مردم ایران هستند، ویزای معتبر برخی از دانشجویان را باطل و در ورود ایرانی‌ها بسیار سختگیری می‌کنند.

این مساله سبب شد تا مدافعان مهاجرت، شامگاه دوشنبه (۳۰ دی‌ماه) در فرودگاه بین‌المللی بوستون لوگان در اعتراض به بازداشت و ابطال روادید معتبر یک دانشجوی ایرانی گردهم آمدند.

این دانشجو قرار بود نیم‌سال تحصیلی خود را در دانشگاه نورث ایسترن آغاز کند.

در همین رابطه الیزابت وارن روز سه‌شنبه(یکم بهمن‌ماه) در حساب توئیترش در انتقاد به این اقدام خصمانه دولت ترامپ علیه ایرانیان نوشت: این یک دانشجوی ایرانی با روادید از نوع اف‌۱ (F۱ - ویزای درجه اول دانشجویی در آمریکا) و برای پایان تحصیلاتش به آمریکا بازگشته بود.

وارن در ادامه توئیت انتقادی خود نوشت: اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) شب هنگام او را بازداشت کرده است؛ اخراج او از آمریکا باید متوقف شود، ما مردم آمریکا باید با سیاست های «بیگانه هراسی» دولت ترامپ مبارزه کنیم.

« سوزان چرچ » وکیل مدافع مهاجرت در بوستون در صفحه توئیترش نوشت که این دانشجوی ۲۴ ساله، شب‌گذشته پس از ورود به فرودگاه، تحت بازداشت قرار گرفته است.

او پیش از بازگردانده شدن و درخواست روادید دانشجویی، ۲ سال در آمریکا بوده که صدور روادید جدیدش، یکسال به طول انجامیده است.

پیش از این نیز در مهرماه امسال اعلام شد آمریکا از ورود ۱۲ دانشجوی ایرانی به آمریکا جلوگیری کرده است در حالی که همه آنها روادید نیز داشته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان