arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

«روز بلوا» نام جدیدترین فیلم بهروز شعیبی است که شهریور ماه امسال فیلمبرداری آن در تهران آغاز شد. این فیلم در مورد شخصیت مذهبی است که توسط پلیس با اتهام‌هایی مواجه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

‏‎

بهروز شعیبی پس از فیلم‌های «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» چهارمین سال حضورش در جشنواره فجر رقم می‌خورد. او با ساخت «دهلیز» و دریافت جایزه سیمرغ بهترین فیلم از بخش نگاه نو سی و یکمین جشنواره فجر، جایگاه مناسبی در سینما و میان فیلمسازان دغدغه‌مند جوان پیدا کرد. شعیبی بعد از ساخت فیلم اجتماعی «دارکوب» در جشنواره ۳۶، حالا با یک فیلم اجتماعی دیگر در این رویداد مهم شرکت کرده است. «روز بلوا» نام جدیدترین فیلم بهروز شعیبی است که شهریور ماه امسال فیلمبرداری آن در تهران آغاز شد. این فیلم در مورد شخصیت مذهبی است که توسط پلیس با اتهام‌هایی مواجه می‌شود.

حاشیه
گروه بازیگران «روز بلوا»، ترکیب تازه‌ای در سینمای ایران است؛ از حضور بابک حمیدیان و لیلا زارع که هر بار نامزد سیمرغ بازیگری شدند گرفته تا زکیه بهبهانی (بازیگر با استعداد «بدون تاریخ، بدون امضا») و مسعود دلخواه (کارگردان برجسته تئاتر) و از همه مهمتر داریوش ارجمند. ارجمند که در سال‌های گذشته حضور کمرنگی در سینما داشته و اخیرا با نقش حشمت فردوس در فصل سوم سریال «ستایش» به یکی از چهره‌های محبوب تلویزیونی تبدیل شد، با نقش مکمل متفاوتی در «روز بلوا» به سینما بازگشته است. حضور او در این فیلم می‌تواند‌ یادآور بازی‌های درخشانش در دوره‌های پیشین جشنواره باشد چون او هنوز هم می‌تواند با بازی‌هایش مخاطب را غافلگیر کند و ستاره فیلم شود. اما بازیگر اصلی این فیلم بابک حمیدیان که با «مغز استخوان» هم در بخش مسابقه حضور دارد، چند روز پیش به دلیل همدردی با خانواده‌های دادغدار حادثه هواپیمای اوکراین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جشنواره فجر شرکت نمی‌کند. این موضوع با حواشی‌ بسیاری در فضای مجازی همراه بود.

شانس موفقیت
خط داستانی فیلم جدید بهروز شعیبی کنجکاوی برانگیز و جنجالی است و جدا از اینکه، با واکنش‌های متعددی در جشنواره همراه خواهد شد، شانس زیادی دارد که اسم آن در میان نامزدهای بهتر فیلمنامه قرار بگیرد. اما پیش بینی می‌شود بازیگران اصلی و مکمل‌های فیلم هم هر کدام با وجود کارنامه‌ موفق‌شان، از مدعیان سیمرغ باشند.

نظرات بینندگان