arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

نوبخت: قطعه اول آزادراه تهران- شمال بهمن‌ماه افتتاح می‌شود / قطعه دوم نیز تا ١٤٠٠ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه آزادراه تهران- شمال در همین ماه افتتاح می‌شود و گفت: بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت قطعه نخست این آزادراه در دولت تدبیر و امید هزینه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد باقر نوبخت» روز دوشنبه در حاشیه بازید از آخرین مراحل ساخت و تکمیل قطعه یک آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران گفت: زمان تحقق وعده‌های دولت در ارتباط با طرح‌های عمرانی به ویژه آزادراه تهران- شمال فرا رسیده و امروز این خبر را می‌دهم که در همین ماه آزادراه تهران- شمال افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد که با وجود تلاش دشمن برای فشار اقتصادی و توقف طرح‌های عمرانی هیچ طرح عمرانی در کشور متوقف نشده است و قطعه یک آزادراه سرانجام به بهره برداری می‌رسد.

به گفته نوبخت از سال ١٣٧٥ تا مدتی پیش، وضعیت پیشرفت آزادراه تنها ١٧ درصد بود و با تلاش دولت تدبیر و امید قطعه یک آزادراه اکنون با پیشرفت ٩٩ درصدی در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

نوبخت در خصوص برنامه دولت برای ساخت قطعه دوم آزادراه گفت: تا اوایل سال ١٤٠٠ قطعه دوم نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: البته منظور من، احداث قسمتی از قطعه چهار است که به قطعه سوم آزادراه متصل شود ؛ امروز دستور تخصیص ٨٥ میلیارد تومان برای ساخت بخشی از قطعه چهار صادر شد.

به گزارش ایرنا، آزادراه تهران-شمال مسیری ۱۲۱ کیلومتری در چهار قطعه است که مراحل مطالعاتی آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده و حدود ۲۰ سال از اجرای عملیات ساخت آن می‌گذرد، قطعه اول از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از عبور از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۷۰ متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج- چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس- تنکابن متصل می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان